Gå til innhold

Sykemeldt over 8 uker, hva gjør dere med Trygdekontoret?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med bekkenet, og skjønner ikke hvordan jeg skal klare å jobben lenger, fra 23 uker til permisjon, så er det jo lenger enn 8 uker. Hva gjør man med Trygdekontoret da? Sjefen min sier at det blir så mye vanskeligheter med TK fra uke 6, da får de masse papirer, innkalling til møter etc.

Fortsetter under...

har nettop fått det brevet om å aktivisere meg......

har selv bkkenløsning g er i uke 21, er ikke mye jeg kan gjøre. har pratet med arbeidsgiver og det er ikke noe tillrettelegging.

men vist legen din har fylt ut medisinskvurdering på punkt 2, så går det greit. men tror du må få noen andre til å svare. er ikke så inne på det temaet..

Ok. Ikke lett å vite alle disse tingene. Arbeidsgiver hadde jo den smarte ideen at jeg skulle "la" noen andre få stillingen min, og gå over til å jobbe halvt selv, så jeg holdt ut lenger. Dette vil jo gi meg øko.tap, og bekkenet verker jo når jeg sitter for lenge, ligger for lenge, går for lenge. Altså, helst må jeg bytte på hele tiden. Vondt å skulle gå igjen etter 30min matpause, får liksom ikke reist meg ordentlig og sliter med å få med meg høyrebenet for det stråler smerte oppover i baken min. Men prøver og prøver å holde ut, i og med at arbeidsgiver sier det blir så mye problemer, kan ikke gå sykemeldt 12 uker.

hmmm....

syns du skal sykemelde deg. har du bekkenløsning å IKKE tar det med ro, så an du bli plaget lenge, også etter bayen har kommet. og det blir bare kraftigere...

spør legen din, ikke vits i å utsette deg for noe du kan bli plaget med lenge...

men når legen har skrevet på medisinsk vurdering på sykemellingen, så er det ikke så mu TK skulle ha sagt. de sender jo brevet om å aktivisere deg alikavel... men når legen har skrevet på medisinsk vurdering, så er det ikke noe problem.

men ring legen din, kansje han har et bedre svar...

aå slipper det å gå ut over økonomien...

om det blir så mye papirarbeid, så er det deres problem, ikke ditt!!!!

er ikke din feil at du har BL... men for guds skjyld, bli sykemedlt, det er INGEN som har godt av at du har vondt, må jo tenke på babyen også..

Jeg har vært sykemeldt 50%, og det er sant som arb. giver sier med en papirmølje etter 8 uker. Det er bare å hoppe i det, husk at det er legen din som avgjør ditt aktivitets nivå, ikke arb.giveren din! Dessuten er det ikke du som får papirmøljen, det er arb.giver. så dette mener jeg var sleipt sagt av arb.giveren din!! Det er et eget skjema arb.giver kan fylle ut (søknads skjema) slik at arb.giver får tilbake pengene som er betalt til deg ( de første 14 eller 16 dagene er det vel) før du går over på sykepenger fra trygdekontoret, dette gjelder bare svangerskapsrelaterte sykdommer. Min arb. giver fyllte ut et slikt skjema og det gikk fint! Stå på du! :)

Annonse

Hallo.. :)

Syns ikke du ska tænke på at arb.giveren din på arbeid me papira og møta og div.

Æ har flere gang vært sykemeldt over 8 uke, og det e ikke så forferdelig.

Grunn til at de må fylle ut papirer er for å bekrefte om dæm kan eller ikke kan tilrettelegge arbeidet bedre for dæ. Hvis du går over på aktiv sykemeldig, betyr det at du ikke ska jobbe me den jobben du gjør til vanlig, og at du selv ska føle hvor mye du klarer.

Hvis ikke jobb plassen din kan omflytte dæ i denne perioden, eller tilrettelegge jobben din, så er du sykemeldt hele tia, og da har dæm heller ikke mere papirer å fylle ut.

Arbeidplassen din betale di første 14 dagan av sykemeldinga di, resten ska TK dekke.

Kan ikke helt skjønne ka han mene me at det blir så mye styr?

Det e legen som sende inn sykemelding 2 på dæ, deretter får du ett brev fra trygdekontoret, som du enten ska ta me på jobb, eller så får du en egen kopi tell jobben. Du ska skrive ka du gjør, og sjefen ska skrive om han kan gjøre ting bedre eller ikke for den perioden.

Blei mye att å fram her, men det e ikke store saken egentlig.

æ jobbe no på ett engross firma, på lagret, og det e aldri nån problem der, selv om æ e omgitt av bare hardbarka aldri-sjuke-mannfolk.

Nei du må føle litt sjøl på det, og event høre om dæm kan la dæ gjøre nåkka anna, ellr om du kan få litt mer fleksibilitet i jobben din. Bevege dæ mer, o.l. Sånn at ingen stillinge blir væranses for lenge..

Lykke tell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...