Gå til innhold

August: Ul på grunn av høyt SFf mål?


...venter...

Anbefalte innlegg

Halloen!

 

Var hos legen i dag. Han ringte til sykehuset og lurte på om jeg skulle komme til kontroll der på grunn av at SF målet mitt ligger over der det skal ligge ved fødsel, og jeg har termin den 23.08... Jeg skulle vente til kontroll neste uke, men ble jo litt bekymret. Kan det eventuelt føre til keisersnitt? Noen som vet? I tillegg ligger barnet riktig og har festet seg. Mulig for tidlig fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor høyt er SF målet ditt da? Var på kontroll i går jeg og da lå jeg helt øverst på den grønne streken, 36uker og 36 cm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 28 var SF 28 (innenfor normalen), mens i uke 33 var jeg steget til 36, og nå i uke 36 er jeg på 37. Tror den raske økningen gjorde at legen ville sjekke litt nøye. Det er i hvert fall ikke svangerskapsdiabetes, for det er sjekket. Rask vekstøkning kan jo tyde på det...

 

Fikk du beskjed om mulig UL for å sjekke størrelsen på barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men skal på kontroll på sykehuset i morgen fordi babyen ligger på tvers.KS samtale og kanskje de vil ta UL oxo, men det vet jeg faktisk ikke enda.. Men skal gi en tilbakemelding på hva de sier i morgen jeg hvis du vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va inne i uke 33+6 og da va målet mitt på 36.He leie over heile tida visstnok.Småen he leie me haude ned ei stund,og jm trudde d hadde festa sej gangen før sist ej va me ho.(viss dokke skjønte d) Men va visst ikkje festa sej sist ej va der.Altså 33+6.No e ej 36+1 og den såkallte slimproppen he gått.. Og i følge jm så ville d sei at d gikk mellom et døgn og ei veke t ting skjedde.. (HJELP!!) Men bli nå vel ikkje tatt me keisersnitt om den lille ligg rikti?Og der ikkje e komplikasjona? Ej veit ikkje.. Første gang me mej..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var til ul på føden mandag for jordmor mente det kom til å bli en stor baby,symfysemålet hadde øket veldi,fåttmye vann i kroppen men på ul var alt bra.og baby jenta var i normal vekt kurve.

 

30.dager igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Janni her. Kjekt å høre at jenta de var i normal vekt kurve Karoline. Jeg håper på for tidlig fødsel, på grunn av at jeg fryktet så veldig stort barn... Men flere har fortalt meg at SF målet kan være veldig høyt selv om baby'en er normal i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...