Gå til innhold

Så var det over....

sanne78

Anbefalte innlegg

Jeg fikk store blødninger idag,gikk på legevaketen og der på toalettet kom det ut en svart klump...legen sa bare du har hatt abort og sendte meg hjem uten noen undersøkelse. Jeg fikk jo satt inn to egg men han mente det var umulig at det ene var liv i enda....er så sint og lei meg

har nemlig hørt om folk som har hatt tvillinger men mistet den ene.

Hvorfor kunne han ikke undersøke meg???

Jeg Sitter her som ett stort spørsmålstegn,selv om jeg skjønner jeg har abotert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, dette var dårlig av legen!! Ta en tur til fastlegen din og forlang en undesøkelse!

Håper det går bra med deg og at du ikke gir opp!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dårlig av legevakten! Har du ringt gynekologisk avdeling på sykehuset du hører til og spurt om å få snakke med vakthavende?

Lykke til! Håper det sitter et lite nurk igjen der inne!

*TRØSTEKLEM*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjenner jeg blir sint nå. du har ikke kontakt med med jordmor?? for hun kan ordne med en skikkelig undersøkelse for deg. du skal jo ha ul!! ta kontakt med jordmor eller gyn.pol/lege igjen og forlang us. ikke gi deg med dette. Samtidig vil jeg sende deg en stor trøsteklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal jo ha en ul etter en SA, for å se om alt er kommet ut. Håper det fortsatt er en spire igjen i magen din.

Ring legen eller jordmor du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir sint på dine vegne!!! Har så mye dårlig erfaring selv fra offentlige leger i forbindelse med tidligere MA. Få fatt i en ny lege (fastlegen din eller jordmor) og KREV at de gjør noe!!!!! Du SKAL ha henvisning til UL slik at du får kontrollert hva som har skjedd!!

Ps. Var igjennom MA selv og fikk ingen hjelp noe sted. Prøvde fastlegen, legevakten, legevaktbaser osv...men alle sa at litt blødning var greit og at jeg uroet meg unødig! Endte opp med å bestille privat UL for å få bekreftet at fosteret var dødt! Joda, rike Norge i "et nøtteskall"!!!

Ikke gjør samme feilen som meg (det å la legene ture frem). Slå i bordet og krev hjelp!!!!

Lykke til! Krysser fingrene for at du har en liten spire der fremdeles!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så trist og unødvendig at man blir møtt slik av helsepersonell når man selv er i en forferdelig situasjon!

Jeg hadde selv SA på lørdag, blødde og blødde, og siden det var lørdag så måtte jeg ringe legevakta. De sa at jeg bare måtte komme, og lurte på om jeg hadde noen som kunne kjøre meg. Da jeg kom på legevakta var det mye folk der, men jeg fikk komme inn med en gang. Var inne og snakka med legen men ble sendt rett til gynekolog. Hun var kjempegrei og forståelsesfull og både undersøkte meg vanlig og innvendig UL. Ønska meg også lykke til neste gang, og sa at jeg måtte ta tidlig kontakt me fastlegen min og be om tidlig UL i neste svangerskap.

Så midt i en trasig situasjon så ble iallefall jegg møtt på en fin måte. Tenkte bare jeg skulle si noe positivt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta direkte kontakt med sykehuset/evt avd der du fikk satt inn eggene!!!!

Fysjom for en slem lege, greit at han ikke ville eller kunne si noe mer om han hadde sjekket deg men han skulle sendt deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så grusomt...! Føler med deg. Virkelig!

Ei venninne av meg var gravid med trillinger, men aborterte med den ene. Hun født til slutt to perfekte barn som nå er 7 år gamle, så kanskje har du fortsatt en liten venn der inne...?

Ta kontakt med fagfolk - den legen du var hos kunne ikke være helt på nett. Alle skal undersøkes grundig etter en SA for å se om alt er kommet ut, og særlig i ditt tilfelle hvor det kanskje fortsatt er en igjen.

Lykke til! Håper det går bra med deg til slutt :-)

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei allesammen

Takk for mange tilbakemeldinger.Jeg vet enda ikke noe mer men skal ta en hcg prøve i morgen. Jeg har nok en følelse på at det dessvere ikke er noe igjen inne der...har mistet all graviditets følelse...

Var bare 4+6 på vei. Så nå får vi adoptere siden vi ikke har muligheter til egnefødte barn..litt kjip å være så nærme men men livet er ikke alltid rettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var på UL først i uke 6+3. Da såg legen og jeg to like store fostre, men det var kun den ene vi kunne se hjertet på. To uker senere kom jeg til UL igjen. Da var den som vi såg hjertet banke på tre ganger større enn den andre. Så den ene var en MA. Så det kan være at du har mistet den ene, mens den andre går det bra med. Håper det for din skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...