Anonym bruker Skrevet 25. juli 2006 #1 Skrevet 25. juli 2006 Hei! Jeg ammer babyen min, men skal reise bort en helg, så da blir det flaskemating med pappa'n. Lurer på følgende: Har lest at babyene spiser ca. 150 ml pr. KG for delt på antall måltider i døgnet. Min er 5 kg, så da blir det 150 ml x 5 kg = 750 ml. 750 ml delt på ca. 10 måltider = 75 ml pr. måltid. En full flaske tilsvarer 180 ml, så hva gjør man da....? Fyller opp 10 flasker i fryser/kjøleskap (avhengig av nå det skal gis, selvfølgelig) som er under halvfulle, eller kan man f.eks. fylle 5 flasker fulle og gi én flaske til to måltider...? Problemet da er at man må varme opp den samme flaska to ganger...? Er ikke det dumt m.t.p. bakterier? Og da har også den blitt "forurenset" av tuten...? Trenger råd!
Mini&Meg Skrevet 25. juli 2006 #2 Skrevet 25. juli 2006 Det jeg gjør er å koke vann å ha det i kjøleskapet så fyller jeg så mye vann jeg skal ha til det ene måltidet og varmer, tilsetter pulver etterpå, rister godt og avkjøler.Koker 1 liter vann av gangen så det holder iallefall ett døgn. Dette funker bra hos oss iallfall. Mini her spiser 5 måltider om dagen (han er 2,5 mnd), og spiser han ca 160 ml til hvert måltid, (220ml før han legger seg). Han veier ca 6 kg.
katmyr Skrevet 29. juli 2006 #3 Skrevet 29. juli 2006 Gutten min spiser og ca 160 ml til hvert måltid ( er nå 10 uker gammel) Jeg pleier å koke opp vannet, helle det over på flaske (porsjonert) og la det få avkjøle seg før jeg setter det i kjøleskapet. Da er det fort gjort når minstemann skal ha mat å ta ei flaske, slenge den i microen i 20 sekund, og så tilsette NAN.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2006 #4 Skrevet 30. juli 2006 Oj, glemte å skrive at jeg skal få pappa'n til å go morsmelk jeg har pumpet ut på forhånd... Hvordan blir det da?
Mini&Meg Skrevet 31. juli 2006 #5 Skrevet 31. juli 2006 pumpet i starten og da fylte jeg bare en flaske med mm, satte i kjøleskapet og så helte jeg over den mengden han skulle ha og varmet i vannbad når han skulle ha mat. Var han mer sulten varmet jeg bare litt til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå