Gå til innhold

4 uker gammel og kviser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Babyen min er 4 uker gammel og har fått masse kviselignende i ansiktet; røde med gul/hvit prikk i midten. Er dette vanlig? Er det noe jeg har spist? Eller brukt for mye olje i badevannet...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig. Høres ut som hormonutslett, som de fleste s små babyer får.

Har noen med melken å gjøre (regner med at du ammer).

Det er ikke nødvendig å gjøre noe med det.

• 3 uker senere...
Skrevet

Det er nok det en kaller for rever, og er helt normalt..

Skrevet

høres ut som hormonutslett.. det er helt normalt og vil forsvinne. du kan prøve med a-creme

• 2 uker senere...
Skrevet

Man skal ikke gjøre noe med de nei, selv om det er veldig fristende å klemme på de... :-)

Skrevet

Min lille fikk masse kviser da hun var 6 uker. spurte på helesestasjonen, de sa det skyldtes mine hormoner og at det ikke gjør noe og at det går fort over. etter en uke var hun fin igjen. ikke klem på de, ikke smør på noe. ha tolmodighet. hvis det ikke gir seg går du innom på helsestasjonen og spør en dag...

Skrevet

Veslejenta vår fikk også masse kviser da hun var ca tre uker, og det så forferdelig rødt og nesten betent ut.. Hun var også varm og tjukk i huden på en måte. Vi tok henne med på helsestasjonen da hun var 4 uker, men helsesøster beroliget en hysterisk mamma med at det var helt normalt...

Vi oppdaget imidlertid at snuppa var fæl til å gnu og plukke seg i ansiktet når hun sov, så vi kjøpte klorevotter til henne på apoteket, og etter tre netter var kvisene så godt som borte! hennes gnikking og kloring gjorde visst at kvisene ble litt ekstra røde og hissige...

Er ikke sikkert at det hjelper for alle, men det er jo verdt et forsøk:)

• 2 uker senere...
Skrevet

det er nok bare hormon utslett..min datter "så ikke ut" i denne alderen...varte vel fra 4-8 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...