Gå til innhold

Gutten min på 3,5 mnd har sovet over 3 timer på sofaen i både går og i dag.. Hvor lange ''lurer'' tar deres barn?

Anbefalte innlegg

Det ødelegger ikke for natten hans at han sover så lenge såpass sent? Han sovnet klokken 1400 og sover enda, og nå er klokka over 1700 :s

Har vanskeligheter med å få han til å sovne så tidlig som 20 00. Men han kan jo ikke ta natta klokka 14 00 heller, og det er jo da han tar den siste luren sin...

Hva skal jeg gjøre da? Har prøvd å lage en liten rutine, men det er nesten umulig.. Får vel bare leve med at lillegutt tar kvelden i 21 tida da :)?

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om å vekke tulla dersom hun sov lenger enn 3 timer slik at hun skulle lære å skilne mellom dag og natt... Vet ikke om det ødelegger natten for han, mulig varmen slår han ut :) rutinene kommer etterhvert... det erfarte jeg med min hvertfall. De styrer det litt selv også. Her hos oss er det soving kl 9-10 på formiddagen alt ettersom vi står opp om morgenen. Da sover hun hovedluren sin, ut over det er det et par små lurer før hun legger seg 19 tiden.

Tulla vår er 5 mnd

I går sovnet min på 3 mnd og sov i 3 timer på sofa`n. Han våknet ca kl. 19.45. La han igjen kl. 21.00 og han sovnet greit. Men i løpet av natten har han tullet mye (etter smokken) og plutselig ville han ha mat igjen (han har egentlig sluttet med nattmåltid) kl. 02.30.

Vet ikke om det er fordi han sov såpass lenge rett før leggetid eller om det bare var tilfeldig.

Prøvde å vekke han ved å bråke mye rundt han men det virker som at når man lager bråk for å få de til å våkne så våkner de ikke, men når man lister seg forbi dem fordi du ikke vil at de skal våkne, ja, da våkner de....hehe

Vel. Min sønn sov dupper (hver var 2-6 timer) i løpet av dagen på den alderen. Fortsatte til han var rundt 7 mnd. Nå sover han kun 30 min - 3 timer om gangen. Så lenge ungen din ikke forstyrrer nattesøvnen sin så er det ikke noe problem. Blir sikkert hengt her nå, men hvis det passer for både dere og ungen å sove kl 21, så bare gjør det. Det justerer seg etterhvert. Er bare å legge et kvarter tidligere f.x hver uke :)

Annonse

Åå så godt...! Gutten min sov ca 7 timer i strekk før, men nå har han funnet ut at det er mye gøyere å våkne 2-3 ganger ;)

Jeg legger han når jeg ser han begynner å bli trøtt, så tenker jeg sånn som du sier at det vil jevne seg ut etterhvert. Nå stelte jeg og matet han 19 00, også sovnet han 20 00 :)

Men har ikke noe tro på at han sover mer enn noen timer.. Men han sover i hvertfall :)

Min gutt på 4 mnd sover 4-5 ganger til dagen, alt fra 45 min til 3 timer. Siste duppen er ca kl. 18:30 til 19:30-20:00. Da får han kveldsstellet og legger seg igjen ca 21, 21:30. Han sover 8-9 timer da. Han trenger mye søvn, og har ikke problemer med å få sove om natten. Har prøvd å legge han for natten kl 19:00, men da er det pupp kl 4 og morgen kl 06:00...og det orker jeg ikke:-) Da er det bedre å forskyve det litt, og heller stå opp kl. 08:00.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...