Gå til innhold

Når er det en graviditetstest tidligst kan slå ut positivt?u/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Altså, egget fester seg ca 6-8 dager etter eggløsning, og da begynner man å produsere hcg. Det hender at noen egg "dulter borti veggen" men ikke fester seg, og da kan man få positiv test hvis man bruker følsomme tester og tester tidlig (det er også en grunn til at man ikek burde teste tidlig..hehehe)

Jeg fikk SVAK positiv test 12 dager etter eggløsning første gangen, og denne gangen testet jeg ikke før 13 dager etter eggløsning.

Men alle er forskjellige..noen produserer hcg sent, mens andre tidlig.

Hvis du har begynt å bli kvalm, kan du trygt ta en test da den mest sannsynlig blir positiv:) (det er hcg man blir kvalm av..)

Og så har det noe å si med hvilke tester man bruker..

Men sånn i teorien kan man vel være heldig å få positiv test 11-12 dager etter eggløsning.

åå, så spennende:D Har du en god følelse da? prøvd lenge?

Savner den tiden litt jeg, den med å vente og vente til testdagen endelig kom..og så vente på den ekstra streken..spennende:D Savner det jeg! savner å få første positive test..hehe..

Annonse

Måtte bare svare på den jeg også nemi, for jeg også savner den tiden, det å gå til legen og få bekreftet at man er gravid og så å få termindatoen! Ååå som jeg gleder meg til neste gang! Det var jo så gøy, selv om det var tungt de siste ukene! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...