Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da vi var hos legen med lillegutt for en ukes tid siden pga noe annet, nevnte jeg også i farten at han er hvit på tungen. Legen sa at det var trøske. Jeg spurte om ikke det måtte behandles, evnt om jeg også hadde noe smitte, men han sa det ikke var nødvendig, uten å sjekke noe som helst.

Er det riktig??? Syns det er så mange her som snakker om trøske og at de får legemidler for det?

Vil det bli borte av seg selv.

Plages babyen av det?????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5723594-m%C3%A5-tr%C3%B8ske-behandles/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min hadde trøske, og vi fikk i råd fra helsesøster å bruke vanlig farris for å få det bort. Jeg dyppet en q-tips i farris og "vasket" tungen hans og munnhulen. Da ble det borte, og har aldri kommet igjen heller. Du kan sikkert dyppe en klut i farris å la han sutte litt på den også. Gjenta "behandligen" noen ganger til det er borte.

vår gutt var veldig plaget, gråt når han prøvde å spise og var helt hes. Hadde trøske på tunge, i munnen og leppene til slutt. Da gikk jeg innom helsestasjonen. Hun også sa jeg skulle smøre med blå farris, men da hun så hvor mye det var - bestilte hun resept til meg på soppmiddel. Han skal ha det 4 ganger om dagen i 4 uker og det smaker peppermynte. Han brekker seg og bare hater det. Men det var viktig å fullføre "kuren"... så han har en uke igjen. Men begynn med farris og gå til legen om han ikke blir bra eller han plages.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...