Gå til innhold

Hvis vi flytter fra hverandre (snufs)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er da reglene for hvor langt unna barnefaren jeg kan bo? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du kan bo akkurat hvor du vil!

Så lenge ikke barnet er vant til å bo både hos mor og far over lengre tid.

Da vil det være vanskeligere å flytte til et annet sted

Skrevet

Hei, så vidt jeg vet er det ingen spesielle regler for hvor langt unna du kan flytte/bo unna barnefaren.....hvis du ska flytte ut av landet må du derimot ha tillatelse fra han. Men det kan vel kanskje være lurt å ikke bo så langt unna uansett da.....

Ønsker deg lykke til :)

Klem

Skrevet

Kan bare bekrefte det de ovenfor har sagt. Det er ingen begrensninger for hvor du kan bosette deg (Barneloven §37), du kan bare ikke nekte barnefaren å møte barnet (§43). Reisekostnader i forbilndelse med sanværsrett skal fordeles mellom partene.

Du kan også flytte til utlandet med barnet dersom du har foreldreansvaret alene, er foreldreansvaret delt må begge parter samtykke i flyttingen.

Skrevet

Men hvorfor skal du flytte så langt unna da? Er det ikke til barnets beste å se faren sin så mye som mulig?

Jeg tror faktisk reglene har endret seg litt angående det der nå, så hør med trygdekontoret.

Skrevet

Trist at du blir nødt til å tenke på det nå. Får håpe det ordrer seg.. med eller uten regler; jeg ville helst at jeg og faren skulle bodd nær hverandre (innenfor samme skoledistrikt..) så det ikke blir vanskelig å å få til at småen får sett begge like mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...