Anonym bruker Skrevet 25. juli 2006 #1 Skrevet 25. juli 2006 Hvordan er da reglene for hvor langt unna barnefaren jeg kan bo? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2006 #2 Skrevet 25. juli 2006 Jeg tror du kan bo akkurat hvor du vil! Så lenge ikke barnet er vant til å bo både hos mor og far over lengre tid. Da vil det være vanskeligere å flytte til et annet sted
Smashi 22.08.06 Skrevet 25. juli 2006 #3 Skrevet 25. juli 2006 Hei, så vidt jeg vet er det ingen spesielle regler for hvor langt unna du kan flytte/bo unna barnefaren.....hvis du ska flytte ut av landet må du derimot ha tillatelse fra han. Men det kan vel kanskje være lurt å ikke bo så langt unna uansett da..... Ønsker deg lykke til Klem
Lumsk Skrevet 25. juli 2006 #4 Skrevet 25. juli 2006 Kan bare bekrefte det de ovenfor har sagt. Det er ingen begrensninger for hvor du kan bosette deg (Barneloven §37), du kan bare ikke nekte barnefaren å møte barnet (§43). Reisekostnader i forbilndelse med sanværsrett skal fordeles mellom partene. Du kan også flytte til utlandet med barnet dersom du har foreldreansvaret alene, er foreldreansvaret delt må begge parter samtykke i flyttingen.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 25. juli 2006 #5 Skrevet 25. juli 2006 Men hvorfor skal du flytte så langt unna da? Er det ikke til barnets beste å se faren sin så mye som mulig? Jeg tror faktisk reglene har endret seg litt angående det der nå, så hør med trygdekontoret.
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #6 Skrevet 26. juli 2006 Trist at du blir nødt til å tenke på det nå. Får håpe det ordrer seg.. med eller uten regler; jeg ville helst at jeg og faren skulle bodd nær hverandre (innenfor samme skoledistrikt..) så det ikke blir vanskelig å å få til at småen får sett begge like mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå