Mayflower *26.03.07 <3* Skrevet 25. juli 2006 #1 Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg har vært på ul i dag og sett spiren! Vi kunne til og med se at hjertet banket allerede! Jeg grein gledestårer så ul-bildet på skjermen hoppa og legen lo! Dagen startet med at jeg våkna og var bråsikker på at det hadde gått galt, da jeg ikke lengre var øm og spent i puppene og jeg hadde sterke menssmerter i går. Jeg fikk panikk, da jeg nylig mistet i MA i uke 13-14. Da hadde fosteret vært dødt siden uke 6. Jeg ringte dermed legekontoret og forberedte meg på å holde en lang "tale" for å forklare situasjonen og insistere på å få snakke med legen min på tlf. Så sa dama i andre enden bare "kom kl 11 du!" Og jeg dro til legen kl 11. Nok en gang forberedte jeg meg på en lang "tale" og planla hvordan jeg skulle legge frem problemet uten å virke overhysterisk. Og nok en gang ble jeg positivt overrasket: Jeg trengte nesten ikke si noenting. Legen sa hun ville sende meg på ul, og ringte sykehuset. "Sendt henne opp med en gang" var beskjeden derfra. På sykehuset møtte jeg en kjempeflink og kjempehyggelig lege og sykepleier. Han snakket og forklarte mens han viste meg på skjermen hva vi så. Alt er perfekt her sa han, men vi skal følge med deg fremover så kom tilbake neste mandag kl 13 så tar vi ny ul. Jeg trodde nesten ikke det jeg hørte. Han tok meg virkelig på alvor og jeg følte meg veldig ivaretatt. Han snakket også litt om MA'en min, og sa han syntes det var beklagelig og veldig synd at jeg ikke hadde fått denne informasjonen av den legen som tok ul på meg da det gikk galt sist. Det var så deilig å bli møtt på en ordentlig måte! Fikk nesten lyst til å gå ned å kjøpe en bukett roser til ham! Jeg var skikkelig heldig. Og best av alt: Spira vår lever, og legen mente sjansene for at alt går bra er veldig gode når vi har sett hjerteslag! Hurraaaaaa!!!! Måtte bare dele dette med dere og fortelle at jeg har vært heldig og hatt et positivt møte med helsevesenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audrey Horn Skrevet 25. juli 2006 #2 Del Skrevet 25. juli 2006 Så kjempe fint at du ble godt mottatt!!!!! Hvor i landet er dette da, ikke Oslo sikkert.... Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meg og bøllegutta!! Skrevet 25. juli 2006 #3 Del Skrevet 25. juli 2006 Godt at flere er fornøyde!! Etter ektra oppfølging gjennom hele forrige svangerskap og nå også i det andre hvor jeg er i uke 12 har jeg ikke annet enn positivt å si om helsevesent i Norge!!! Jeg fatter ikke hva så mange er misfornøyde med! Og blir nesten litt irritert over å høre all klagingen fordi ting kanskje ikke blir akkurat som en hadde tenkt. Selvfølgelig er det noen som blir dårlig behandlet men det er det innefor alle instanser man er innom gjennom livet. Hvis en hele tiden er misfornøyd med leger,sykehus og sykepleiere burde man kanskje gå i seg selv og tenke på hvordan en selv er og blir oppfattet av andre mennesker før en legger skylda over på andre for dårlig dialog og oppfølging.......... Nå blir sikkert mange sure men jeg måtte bare si det: ) God kveld alle sammen nå skal jeg på konsert med Kurt NIlsen og gitar gjengen på verdens ende : ))) Digg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå