Gå til innhold

Få kontroller

januarbebbis

Anbefalte innlegg

Noen andre som reagerer på at det er så få kontroller? Jeg er gravid i uke 15 nå, og har kun vært hos legen èn gang, for å ta blodprøver og standard kreftprøve.

I uke 17 skal jeg til ultralyd, men før dette har jeg ikke en gang vært og hørt hjertelyden...! Magen har begynt å vokse, så jeg regner jo med at alt er ok - men rart allikevel så lenge det er første svangerskap...

Fortsetter under...

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Det er vanlig med få kontroller fikk jeg beskjed om fra legen, det er noe nytt som er innført. Få kontroller i begynnelsen og hyppigere etterhvert.

Jeg var på 1.kontroll 19.mai (uke 9), skal på UL i morgen (uke 19) og til legen 22.august (uke 23).

Første time hos jordmor er ikke før i begynnelsen av september, men det er nok min feil siden jeg har vært så innmari treg til å bestille time.

jeg syns det er passe jeg men jeg har vært mye da er i slutten av uke 14 nå...termin 25 januar.. var oss legen dafen etter jeg fikk vite jeg var gravid så var jeg hos legen en gang til , to indre ultralyder, 1 gang jos jordmor vor jeg fikk høre hjertet og sikkert 3,4 til hos legen! var hos legen sist nå og da skulle det være 7 uker til jeg skulle til jordmor + at jeg skulle på ordentlig ul innimellom. legen syns d var for lite og ville ha meg tilbake 2 dager før ul....syns det er mye jeg da men..han sier jeg bør være en gang hos han og en gang hos jordmor..annenhver mnd hos han altså og annenhver hos jordmor..dvs en gang i mnd hos enten lege eller jordmor!!!

Hei... Så kjedelig med så lite kontroller. Skal til lege første gang til onsdag, og da er jeg 6 uker på vei, Men svigerinna mi var til lege første gang da ho var ca 7 uker, og har etter det vært til kontroll en gang i mnd, fram til UL da ho var 17 uker, og siden da gått til jordmor hver 4 uke. Tror det blir gjort veldig forskjellig fra sted til sted, og fra lege til lege. Men er helt enig med deg at du hat vært til lite kontroller. Jeg kommer til å ønske/forlange oftere kontroller, og en UL tidlig. Jeg MÅ vite at alt er ok, og som det skal være. Lykke til i hvertfall :)

Annonse

I begynnelsen var jeg hos lege en gang og fikk tatt blodprøver etc og fikk henvisning til ordinær UL. Dette var i uke 6. Deretter var jeg ikke til noen kontroll før jeg var hos jordmor (uke 20?). Deretter kontroll hver femte uke. Etter uke 33 har jeg fått kontroller hver tredje uke. Ikke noen ekstra kontroller på slutten. Er 38+3 nå og hadde siste kontroll i forrige uke, har ingen flere kontroller før termindato. Har fått inntrykk av noen at det skal være hver uke på slutten, jeg?

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...