Gå til innhold

Hvor etablerte er dere, økonomisk sett?

Anbefalte innlegg

Vi har hus og bil. og millionær i gjeld. hehe ;)

Jeg er forøvrig arbeidsledig men jobber en del vikarjobber mellom jobzone, og gubben tjener over

300 000 i året så vi klarer oss,

men jeg ønsker meg sef en fast jobb og søker på masse.

Har utdannet meg i barnehage, men her i kommunen er det ikke mye å få.

Fortsetter under...

Ja helt enig, mye bedre å betale på et lån enn å betale leie..Men tror ikke vi får lån ennå..Må vente til vi har spart litt til innskudd og til vi har jobbet lenge nok. Begge to har vikariat og han er Irsk så jeg tror det kan bli litt problemer med å låne akkurat nå. Men vi gifter oss til neste sommer og da tror jeg han kjapt får litt andre rettigheter enn hva han har nå:)

Hvor gode forelre dere blir har ingenting med økonomi å gjøre. Fordelen med å ha god økonomi er at du har større frihet til å gjøre ting og reise litt.

Selv har jeg fast jobb i 75% (er sykepleier), samboeren min har fast jobb i 100%, vi har en bil som snart er nedbetalt og har akkurat kjøpt hus. Vi forsøker nå å bli gravid, og det er jo en trygghetsfølelse å vite at vi har økonomien i orden. Vi tjener sånn ca som gjennomslittet (tror jeg!). Vi har en lønn på tilsammen ca 530.000 (brutto) i året...

Men da tror jeg nesten vi er enige hele gjengen og jeg kan slutte å stresse med å bli rik. Så lenge man har nok av kjærlighet, tak over hodet, godt humør og nok mat på bordet er det ingentin i veien for at man skal kunne bli godt foreldre:)

Annonse

det var jo min plan!! får satse på neste lørdag jeg.... vi har ikke så mye, vi har bil... billån, studielån... men han har jobb og jeg studerer og jobber... tror ting skal gå bra.. kjenner flere aleine mødre som studerer med to og tre barn, ingen av de har god råd, men de klarer alle å forsørge barna sine..

Her har begge to full jobb :-) Så skal ikke klage :-) Har bil.. Har ingen lån så det er deilig! Eier ikke leilighet selv, men bor gratis da.. :-) Det er foreldrene til sambo som vil at vi skal få bo her da? Er deres leilighet, mens de i bor i hus :-) Så vi sitter godt i det! Men npr man har det sånn så betyr det at man brukere det man har og mye går til unødvendige ting også..

Så nå har vi opprettet spare konto der vi sitter over to-tre tusen hve, hver mnd.. Var påtide at vi gjorde det ja.. :-)

Annonse

hihi, ja det var det.. Men du har sikkert mange verdifulleopplevelser som aldri vi får mulighet til å oppleve da!! Minner du har for resten av livet!! Tror ikke du vil angre på de valgene du har tatt!! :)

Skulle ønske jeg hadde studert/jobbet utenlands noen år før vi kjøpte hus og sånn.. :)

klem

Men vet du hva? det kan jo dere gjøre sammen når barna har blitt store nok! Sikkert ikke det samme som å gjøre det når en er singel og fri som fuglen, men dere får heeelt sikkert fantastiske opplevelser likevel:)

jo, det er jo en mulighet! Men sambo er nok ikke så "gira" på det da... Han er fra en liten plass, og kommer aldri til å forlate den plassen mer enn akkurrat nødvendig... hihi.. Som 14 dagers ferie eller noe sånnt! Det er max... hihi, så da må det bli alene.. eller kanskje sammen med ungene! (hvis vi får noen da) hihi

klem

Det er klart dere skal få barn på en eller annen måte:) Det skal vi også klare!!!

Tror ikke man skal angre hverken på det ene eller det andre jeg, jeg skulle nok noen ganger ønske at jeg tok de samme valgene som deg, likesom du noen ganger skulle ønske du hadde gjort som meg. Hadde vi tatt andre valg hadde vi jo sikkert ikke vært der vi er i dag...Og jeg ihvertfall har det veldig fint nå, og det regner jeg med at du har også:)

14 dagers sydentur er ikke å forakte:)

Jo.. Vi har det helt supert! Det eneste som mangler for at det skal bli perfekt er et lite babymirakel :)

14 dagers sydentur er suuupert! Driver å leter etter noe billig nå! Men det blir nok bare en uke denne gangen, siden sambo bare har 14dager ferie og vil tilbringe litt tid på hytta..

Vært på noe ferie dere?

klem

Ferie? har ikke råd til det da vet du:)

Vi har jo bodd utenlands og levd livets glade dager i hele fjor, så har ikke noen feriepenger oppspart..Men neste år, DA skal vi på ferie:)

Bodde jo i "syden" i hele fjor også, så det behovet er mettet en liten stund!

• 2 uker senere...

Vi er veldig etablerte! Jeg er 31, han 29. Begge har fast jobb og gode inntekter. 2 biler, men den ene kan vel knapt kalles en bil snart (gammel haug)... Enebolig på landet, hund, katter, kaniner. Over en mill i gjeld. Gift et par år, kjærester en 6 års tid.... Ja, stort sett :o) MEN dette har vi skaffet oss over de siste tre årene ca og vi har også levd livet :o) Det jeg vil frem til er at det ikke tar så veldig lang tid å plutselig være veldig etablert liksom. Dessuten gjør det en selvfølgelig ikke til bedre foreldre, men jeg er av typen som hadde blitt stressa av å skulle sette barn til verden uten et minimum av "ting og tang", altså minst et eget tak over hodet. Men det er jammen godt vi er forskjellige!

Å spare penger er desverre et fremmedord her i huset, noe vi jobber med nå. Dette mtp at vi må ta hensyn til en liten fremover og da kan det kanskje være greit å spare litt også...?

Nei, gode/dårlige foreldre har nok ikke noen sammenheng med dette alene å gjøre, men det er klart at dersom man har litt ordnet økonomi kan det nok gjøre tilværelsen som foreldre noe enklere kanskje.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...