Anonym bruker Skrevet 25. juli 2006 #1 Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg er på visitter her inne, gutten min er straks 11 mnd. Nå spør jeg dere med eldre barn. Gutten min har nettopp fått sine første tenner, 2 stk nede. Han har vært sur og grinete over flere dager, vil nesten ikke ha noe å spise og må kjempe i han litt drikke. Han sover dårlig og er veldig urolig om nettene. Han har vært forkjølet, hoste osv. og vi fikk efedrin til han, han blir ikke hyper av den. Nå som de to første tenner er kommet frem, skal han ikke da roe seg litt og få mat lysten tilbake eller er det slik at de spiser mindre. Jeg kjemper i han en skive brød til frokost,1 middagsglass og en skive til kvelds. Han nekter å drikke noe til maten, så det kjemper jeg også med han. Han får mme på tidligmorran og på kvelden. Da drikker han rundt 100 ml. Jeg syns det er litt lite mat og drikke, men hva gjør jeg? Er det for lite mat og drikke? Noen med råd og veiledning til meg, please. Hilsen førstegangsmamma. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5722674-mat-tenner-soving-osv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smellkyss Skrevet 26. juli 2006 #2 Del Skrevet 26. juli 2006 Vår gutt på 1 år var sutrete og våknet litt om nettene da de to første tennene kom. Mistet ikke matlysten, kan det være noe annet da? Vet ikke hvor du bor, men her på øtlandet er det iallefall grisevarmt om dagen som plager sønnen vår litt. Dårlig matlyst, sutrete og litt slapp. Det kan jo hende at det er flere tenner på vei? Sjekk gommene hans i overkjeven, kan hende det er det som plager han. Ellers har jeg hørt at barn er periodespisere og at "henter inn" måltidene når de føler for det, de spiser mere til ett måltid hvis de har småspist til måltidet før. Det viktigste er jo å få i han noe å drikke så du kan jo prøve drikke med litt smak i.F.eks.vann med en appelsinbåt i gir mye smak. Det finnes jo også mange forskjellige typer tutekopper. Kanskje en ny med litt fine klare farger hadde vært interessant? Hvis det er dager han spiser veldig lite så kan du jo gi han mere mme som det er masse næringsstoffer i. Du nevner at han er forkjølet, kanskje det er det som plager han? Og ikke tennene i det hele tatt?? Uansett: vårt beste våpen til tannevåk:Dentinox! Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5722674-mat-tenner-soving-osv/#findComment-5728461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #3 Del Skrevet 26. juli 2006 Takk for svar. Har prøvd å gi han mme på dagen, han slår flasken ut av handa mi. Klarer beskjed kan han nok ikke gi. Han kjøpt utallige kopper, uten hell. Prøvde å gi han nestle sin frukt drikk, da drakk han, så jeg tok sugerøret i glasset og det funke der også. Men plutselig vil han ikke ha det heller. Så jeg ga han litt tynn saft og han tok det, så jeg tenker at det er bedre med litt saft enn ingen drikke. Det er varmt her til tider (i Trøndelag) men ikke kjempevarmt. Kan jo være at den lille varmen som er plager han. Hvordan skal det da gå, nå vi skal til syden? Jeg har bestemt meg for å ikke stresse med maten, så lenge han tar litt og drikker noe. Så ser jeg det an noen dager, før jeg tar kontakt med fagfolk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5722674-mat-tenner-soving-osv/#findComment-5730465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå