Gå til innhold

Er det flere som har hatt sterke kynnere/rier til og fra i dagesvis, uten at fødselen har startet? Begynner å bli desperat!!!! (samme som på skravle...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt sterke kynnere/rier forrige lørdag i fem timer- med tegningsblødning, natt til onsdag i syv timer og i går kveld i fem timer - uten at noe mer skjer.

Kynnerene/riene er temmelig sterke på slutten, kommer med 2-3 minutters mellomrom og varer opp mot minuttet - men plutselig gir de seg!!! Akkurat i det jeg tenker at NÅ må jeg kommer meg avgårde til sykehuset, stopper de opp! *hyyyyyyyyyyyl*

Jeg har UL-termin om to dager, men ut fra egen beregning hadde jeg termin senest 15 juli - noe annet er umulig siden gubben var ute på reise.

Legen ville sende meg til overtidsvurdering, men sykehuset NEKTET å ta i mot meg siden jeg ikke var på overtid i forhold til UL-terminen... Skjønner ikke at det går ann å bli så forbanna arrogante!

Jeg blir SÅ sliten av disse kynnerene/riene som bare tærer på kreftene og ikke resulterer i noe som helst...!

I følge en venninne som er jordmor er dette HELT vanlig for flergangsfødene, men ingen av de jeg har snakket med som har barn fra før, har opplevd noe lignende....

Er det flere flergangsfødende som har opplevd noe lignende?

Ironisk nok, mens jeg sitter her og skriver kommer det jaggu en slik kynner/rie-ting igjen. Det er klin likt forrige fødsel, bare at forrige gang resulterte smertene i en unge! Denne gangen skjer NADA - og jeg blir snart gal!!!!

Vedder hodet mitt på at det blir med denne ene kynneren/rien og at det er kroppen min som bare narrer meg, sukk......

Hjelp, ANYONE????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplever akkurat det samme som deg. Masse sterke kynnere siden juni, ble sykemeldt p.g.a det. Og for 2 uker siden hadde jeg tegningsblødning og mye kynnere, fikk beskjed av jordmor at nå var det bare få dager igjen. Kom ihverfall ikke til å gå over tida. Men nå sitter jeg her 4 dager på overtid:) Begynt med bringebærkapsler for å se om det kan ha noen effekt. Gått lange turer og hatt sex, men ender bare opp med å få disse kynnerene igjen og sover lite om natta. Sa til legen forrige uke at jeg ikke haddde bruk for time denna uka, men ser ut som jeg rekker det alikevel..

Ja,ja, men det er vel alikevel verdt å vente på nurket. Har jo venta 9 måneder nå, så noen dager fra eller til bør jo gå greit. Selv om de begynner å bli lange nå.

Ønsker deg masse lykke til, og satser på jeg ser deg på fødselista snart.

Skrevet

jeg er utslitt på disse lure riene. kom ikke i går heller, trodde han var på vei da ja. idag har jeg nesten ikke hatt kynnere og jeg hr termin i mårra.

Skrevet

hei,har hatt sterke kynnere med onde smerter i ryggen i 2 dager nå,reiste på føden kl 14.00 i dag.1 cm åpning ,blei hjem sendt.Har tatt to spiseskjeer med lakser olje nå.Holder på å bli sprø,så vondt.3gangs fødende.

Skrevet

Jeg hadde sterke kynnere/rier et par dager før fødselen satte i gang skikkelig sist gang (var da førstegangs). Det var sånn som du sier at det varte noen timer, og så ga det seg helt, før det startet endel timer senere igjen. Det er vel dette de kaller for "maserier"?

Skrevet

Hei! Uff synes synd på deg...det var akkurat sånn jeg hadde det sist jeg fødte. Men var plaget med det i 2 uker, begynte om ettermiddagen og varte utover kvelden og natta. Så plutselig stoppet de opp. Husker jordmora sa til meg 2 uker før jeg fødte at jeg kom til å føde i løpet av dagen. Gjett om jeg var lei!!!!! Jeg prøvde alle kjerringråd som fantes og var helt utslitt. Vet ikke hva som hjalp men etter en hyrdestund med mannen fikk jeg samme maseriene på kvelden. Mannen min gadd ikke stå opp en gang pga alle falske alarmene. Men plutselig tok det seg opp og vi dro på føden. Da jeg kom dit hadde jeg ikke åpning en gang så de ville sende meg hjem men plutselig gikk vannet og 1,5 time senere var han ute. Gikk kjempefort. Fikk høre at livmora hadde jobba så lenge at riene var kjempeeffektive. Får håpe det blir sånn med deg at du får en rask fødsel.

Jeg tok sånne bringebærbladkapsler og usikker på om de hadde noe med det å gjøre men jeg kommer ikke til å styre med det nå. Naturen får gå sin gang.

Ta paracet før du legger deg og prøv å hvile mest mulig. Det gjorde jeg. Jeg gav rett og slett opp, og da skjedde det. fødselen begynte...

Masse lykke til. Håper du slipper å vente så lenge...

Klem

Skrevet

Skal jaggu forsøke med paracet i kveld, for dette begynner å gå utover andre i familien *host*....! Humøret syker parallelt med antall kynnere og nærmer seg skikkelig lavmål nå...

Krysser fingrene for en kjapp fødsel (selv om jeg takket være sommersteng fødeavdeling her i byen nå har to timers kjøring til sykehuset), slik at jeg blir fort ferdig!

Tusen takk for gode ønsker!!

Sommerklem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...