Gå til innhold

Ang. betaling når man søker hjelp for å bli gravid

Anbefalte innlegg

Betaler man alle kostnader selv,eller har man krav på å få noe dekket? Tenker på blodprøver,undersøkelser,tester o.l?

Vet at det kan ta tid før de setter igang noe,så vi tenkte kontakte lege snart for å bli undersøkt utpå høstparten. Kan jo være vi lykkes på egenhånd,men føles som om noe ikke stemmer. Hadde en SA i april ifjor,og etter det har jeg blitt så dårlig under TR,blir kvalm,svimmel,får sterk hodepine og vanvittige smerter(kan ikke sove første natta) Det har ALDRI gjort vondt eller no tidligere,har bare blødd,intet annet.

Fortsetter under...

Vet at man har begrensede rettigheter siden man ikke har "rett" til å bli gravid. Får bl.a. ikke noe særlig sykemelding ved prøverør osv. Men dette bør legen din vite, du kan eventuelt ringe trygdekontoret/trygdeetaten.

Du kan jo også føre opp egenandeler på egenandelskort så du evt. kan få frikort etter hvert. Ved vanlige legebesøk har legen en "fast" avtale med trygden, så det du betaler fastlegen din er bare en egenandel.

Takk for svar :-) Ja ja,får vel bare bla opp da! Håper vi klarer det uten hjelp,har ikke så veldig lyst til alt dette legestyret.. Men hvem har vel det?? Får vel bare ta det etterhvert som det kommer.

Synes også at dette burde dekkes på lik linje med de som er gravide og går til kontroll,det er jo samme greia liksom.

Heisann!

Jeg fikk beskjed om at alt var gratis for gravide jeg...

Ihvertfall da jeg var inne for undersøkelse.

De tok innvendig ultralyd, 2 blodprøver og fikk snakket leeenge med lege. Dette var hos min fast lege og på ahus.

Dette for de var redd jeg hadde foster på utsiden av livmor, men viste seg at jeg hadde sa

Annonse

Alt er gratis for gravide ja. Men det er kjempedyrt for folk som ikke klarer å bli gravide og må til utredning. Da må alt betales! Kostet meg 350 kr med gyn og han tok ikke blodprøver engang! Bare så på mannens sædprøve, nektet å svare på spørsmål, snakket nedlatende til meg, snakket stygt om sykepleiere og jordmødre, tok innvendig ul og beklaget at han ikke fant noe galt for jeg ville selvfølgelig helst ha dårlige nyheter..... det var dyrt ja!! Eller jeg betalte 1000 på volvat og fikk skikkelig utredning med alle tester som finnes!!! Synes volvat i lengden var billigere!

jeg også betaler alt selv...var til gyn(privat og betalte nesten 1000kr)alle blodprøvene og pergo og akupunktur betaler jeg fra egenlomme.Blodprøvene blir 82kr per mnd,pergo 320kr pr mnd og timer til akupunktur er 350kr.Det koster og bli gravdi ja.

Har bestemt meg å opprette en tillegs plasseringskonto, som ska gå til å bli gravid...spare opp til ivf hvis jeg trenger det og akupunktur og sånn, sette inn penger der hver mnd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...