Gå til innhold

sitter og fyller ut adopsjons søknad

Anbefalte innlegg

hva tenker dere om det?

dette er noe vi har snakket om siden vi ble sammen ,

og vi kommer til å gjøre det uansett om vi kan få egne eller ikke.

men tror det er en veldig slitsom prosess,så gruer/gleder oss

til å komme igang.

noen andre som tenker å adoptere?

Fortsetter under...

Har ikke tenkt det selv, men jobbet med å lage sosialrapporter til søkere...

Kjempespesiell jobb- må jo spørre og grave om alt privat.... men samtidig så utrolig spennende.

Tror de aller fleste som velger å gå for adopsjon er utrolig gjennomtenkte og samkjørte på dette - i allefall mitt inntrykk.

Ja, en slitsom prosess kanskje, men det er jo et svangerskap også :-)

Om det tar tid kommer mye ann på hvor i landet dere bor, vet det er lange ventetider for å få skrevet rapport i barneverntjenester sentralt, vi er en liten plass, hvor vi la vekt på kjapp behandling ( max 4 mnd til rapporten skulle være ferdigskrevet)

Ønsker dere all lykke til om dere fortsetter i prosessen :-)

takk!!

vi bor i akershus.

må visst være 25 år for å bli tildelt et barn,så derfor søker vi nå.

jeg er 23 og mannen min 24.kan jo ta noen år.

har vært i kontakt med flere byråer og vi har funnet de vi har

lyst til å bruke.

vet hvordan inoradopt er?

virker veldig greie.

Ja jeg har alltid hatt lyst å adoptere, uansett!!! Har ikke fykt inn søknad for først må vi få iorden et bra sted å bo med mere en 1 soverom, men tror vi kommer til å flytte innen de neste 2 årene så da skal jeg søke :-)

Jeg kommer til å bruke InorAdopt selv for har lyst på barn fra Brasil eller Ungarn :-) Du da, hvilket land tenker du på?

Jeg har en solskinnshistorie..... En dag i mai kom lille Maria fra Kina til sine nye foreldre i Norge, da var hun tre mnd! Solskinnshistorien er at mor og far har prøvd å få barn i 10 år, siden de var 19! Mor har tette eggledere og kan ikke få barn.....(det har legene sagt, hatt tre prøverør også)

Men jammen kunne hun ikke, og er nå gravid med tvillinger..... de kommer i mars.....Så fra å tro ikke å få barn, har de nå tre på et år!!!! GØY!! Så det er håp for alle-det lover jeg!

Annonse

kitty:

så koselig da;-)

blir jo skikkelig folksomt der hjemme da..hihi

kirsty:

vi har tenkt mest på brasil.

det tar ca 3 år fra du begynner å søke,så derfor

settr vi igang nå(snart).

regner med at vi bor et annet sted innen den tid,men enn

så lenge klarer vi oss her.har 2 soverom.

Byråkrati!! Sitter mange barn i andre land som virkelig trenger en plass å bo I DAG å så skal papirmølla gjøre det så vanskelig.. Tror nok mange flere hadde adoptert om det hadde vært letter og billigere, burde fått støtte til dette! De sender jo så mange penger ut av landet til formål å redde barn så hvorfor ikke???

enig!

og det er arbeidet som gjøres i norge som tar så lang tid.ikke i det

landet du skal adoptere fra.

tror man får litt penge støtte,men har ikke undersøkt det så nøye.

men det koster ca 110 000.....over 3-4 omganger..

Ja Brasil koster vel 117 000 tenker jeg. Har skikkelig lyst på Brasil da jeg har masse kunnskap om det landet og spiller Brasiliansk perkusjon. Føler jeg kan gi barnet masse kunnskap om hvor det kommer fra. Jeg pleide å reise rundt på skoler i fylket og holde foredrag om Brasil også jeg :-)

3 år er lang tid... men må ha to soverom ihvertfall... Tenkte å vente ett år til og jobbe og få spart opp penger og fått opp kredittvurderinga mi først. Skal sette av penger på konto hver mnd som går til prosjekt baby, om det er prøverør eller adopsjon...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...