Gjest Skrevet 25. juli 2006 #1 Del Skrevet 25. juli 2006 Hei, orka ikke lete frem den gamle tråden vår, så jeg starter opp en ny her jeg... Vet du hvor liten spire har blitt av eller? Hun har jeg ikke sett her inne på lenge nå. Så du skrev at du har kjøpt mammaklær, hva endte du opp med? Jeg tok nemlig en runde med ei venninne igår for å sjekke ut utvalget..skrekk og gru sier jeg bare...Det eneste jeg synes så greit ut var noen av sommerklærne, og det er jo ikke nå jeg trenger det mest, for å si det sånn...Magen min har jo ikke vokst så mye enda, så kan fortsatt bruke en del av de vanlige klærne. Merker bare at buksene er litt trange når jeg sitter. Så etter å ha prøvd noen mammabukser og fått totalt latterkrampe (venninna mi var helt enig, det så bare forferdelig ut) så ble redningen Bik Bok, der jeg fant masse gensere med ekstra lengde. Så da kjøpte jeg heller det, og satser på at det holder til langt utover høsten! Kjøpte str L, selv om jeg vanligvis ville tatt M, så jeg har litt å gå på. Bestemte meg også for å satse på en stor baggy Levis bukse som henger langt nede, i håp om å slippe å kjøpe de fæle mammabuksene (sikkert bedre utvalg andre steder, men her oppe var det helt forferdelig). Den var selfølgelig alt for dyr, jeg har jo ikke jobb nå, men hvis den holder langt ut i svangerskapet så er den verdt hver krone. Jeg har jo sett andre folk i gravide-klær som ser helt fine ut, men neimen om jeg vet hvor de har handlet...Hehe. Sikkert jeg som er litt kresen også, men det føles ikke gøy å skulle kjøpe klær som man aldri ellers ville gått i, når man i tilegg skal legge på seg en god del kilo som kanskje heller ikke blir så morsome etter hvert...Nei, da kjøper jeg heller noe jeg trives i og ville gått i til vanlig, så får jeg heller se litt "slækkere" ut enn andre gravide som går i søte mammatopper og trange bukser.... Det ble en dyr handlerunde da, noe som passer kontoen dårlig...Men da har jeg i hvertfall kjøpt klær jeg gleder meg til å bruke:-) Håper du fant noe fint. Hvis du handler i Oslo er det sikkert mye bedre utvalg!! Jeg burde vel egentlig dratt dit jeg og, men jeg håper det jeg kjøpte igår holder en lang stund, så jeg slipper å tenke så mye på det! Så magebildene dine igår, jeg venter så spent på å få den lille kulen... Og å kjenne litt liv..Synes jeg har kjent noe et par ganger, men er aldri helt sikkert, også går det så lenge mellom hver gang at jeg nesten blir urolig. Men det er jo ingen vits i det da, de fleste førstegangs skriver jo at de ikke kjenner det før uke 16-20 eller noe, og jeg er jo bare 14+3. Hvilken dato skal du på ordinær UL igjen? Jeg gleder meg fælt, vi skal 17. august. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5721502-iselin-79-gravid-med-mirakel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. juli 2006 #2 Del Skrevet 25. juli 2006 Dytter litt jeg..:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5721502-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5722451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 25. juli 2006 #3 Del Skrevet 25. juli 2006 hei:) her er jeg,har ikke vært her inne så mye i det siste, dessuten fant jeg ikke den gamle tråden. har vært så nydelig vær:) i går så jeg det første lille strekkmerket på magen. bittelite, men alikevel. har dere fått noe(kanskje litt tidlig enda). tror dere det har noe å si om man er slank, har veldig slank mage(ikke nå lenger hehe), tror du jeg har lettere for å få strekkmerker enn de som har litt mer hud? det virker jo rimelig, men det kommer kanskje an på elastikken i huden også... så dere har kjøpt mammaklær allerede. på hm? har ikke vært og sett etter noe jeg, men burde det, klemmer så fryktelig. har lyst på snekkerbukser, aner dere hvor man kan få kjøpt det, helst i lys eller mørk denim? var og handlet babytøy med mamma i går, på fru lyng. rosa sparkebuke med nydelig blomstermotiv og blonder og en utedress til å ligge i vognen med osv. var på salg:) nå får vi virkelig håpe at de hadde rett og at det er en jente, det går virkelig ikke an å kle en gutt i de klærne hehe;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5721502-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5722588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 25. juli 2006 #4 Del Skrevet 25. juli 2006 jo det glemte jeg. hvor finner jeg magebildene til iselin(link)? lyst til å sammenligne, vi er jo ganske nøyaktig likelangt på vei:) har du lagt ut noen bilder? jeg har ikke, aner ikke hvordan man gjør sånne ting. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5721502-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5722609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. juli 2006 #5 Del Skrevet 25. juli 2006 Hei! Bildene kan du finne under "Våre album" i den oransje menyen til venstre her på Bim. Der finner du nickene våre under forbokstaven. Både Iselin og jeg har bilder der. Det med strekkmerker vet jeg ikke så mye om, tror hverken min mor eller søster fikk det, men det bør jo ikke bety at man slipper unna! Kan jo kanskje ha noe å si at du er tynn, hvis du har hatt stram og fin mage hele livet og den plutselig skal utvide seg en del, så må den jo strekkes. Men jeg vet ikke. Det finnes jo noen kremer osv for dette, men jeg vet ikke om jeg tror så mye på sånt. Da ville jeg heller kjøpt den "BodyButter" på Body Shop, mener jeg har hørt om en del som bruker denne for å holde huden myk og fin. Lurer på det selv etter hvert, men foreløpig synes jeg ikke magen blir noe større jeg...:-( Jeg endte opp med vanlige klær i større størrelser (Lange gensere på Bik Bok, og en baggy bukse på JC), ikke mammatøy, men det kan nok hende det er lurere å kjøpe klær som er ment for gravide... Det er jo ikke så lett å vite akkurat hvilken størrelse man blir etter hvert, men jeg håper i hvert fall det jeg kjøpte holder lengst mulig. Så får det heller bli litt joggebukser på slutten! Det var så fryktelig dårlig utvalg av mammatøyet, så jeg mistet helt motet.... Så koselig med handling av babytøy! Her om dagen fikk jeg kjøpt BabyBjørn bæresele og Babybjørn vippestol brukt, for 500 kr til sammen. Slang trekket til stolen, og hele bæreselen i vaskemaskinen, og de ble fine som nye igjen! Synes det er tidlig å kjøpe, men det var så god pris, og vi skulle ha de tinga likevel, så jeg slo til. Det er koselig å ha noen babyting i leiligheten, hehe, selv om det føles veldig uvirkelig at VÅR baby skal sitte i den stolen om 6 månder! Har dere bestemt navn til den lille tulla deres enda? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5721502-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5722680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 25. juli 2006 #6 Del Skrevet 25. juli 2006 Hei hei... Bildene mine ligger under nicket mitt på "våre album" Joda, var på HM i på strømmen, kjøpte en svart sånn myk treningsbukseaktig bukse. En rød genser, eller topp, sånn omslagslignende over puppene og en army grønn treningsdress, den dressen var ikke mamma da, den var bare stor og god... Ellers er det ikke sååå masse fint mamma tøy. Det er liksom ikke vits å kjøpe sommer mamma klær heller siden sommeren snart er over. Apropos mage, den ser ikke så stor ut på bildet har jeg funnet ut, den ser bare feit ut, men hadde jeg tatt boxer`n under magen hadde magen syntes mye bedre, men.... Jeg har problemer med å ha på de gamle buksene, da må jeg ha de under magen og føler ikke at jeg har fått så stor gravid mage enda at det blir særlig lekker. Den er fortsatt litt sånn slapp...hehehe.... Vente til den blir skikkelig hard og stram.. Ellers så koser jeg meg i varmen om dagen altså. Jeg elsker varme, og skjønner ikke hvorfor folk klager så fælt på varmen. Jo mer man klager og stresser over varmen, jo varmere tror jeg det blir. I stedet for bare sitte å nyte det... Har vært i tyrkia et par ganger, i august og der blir det jo borti 40-50 grader i solen, og har ligget på stranden og KOOOST meg... Nå har jeg akkurat skeiet ut med en hjemmelaget milkshake. Laget med skumma melk da, så det ble bare litt usunt, men det var veldig godt. Nå tenkte jeg å svare på noen av disse babywatcher innleggene. Jeg er jo dronningen av uro når det kommer til den...haha... Ellers har dere det bra eller??? Jeg har kjent masse liv i dag faktisk...Nå durer det inni der merker jeg...sikkert fordi det ble litt kaldt neddi der... Men det er bare å sprelle i vei... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5721502-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5722712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 25. juli 2006 #7 Del Skrevet 25. juli 2006 Strekkmerker er forresten genetisk... Så om man har det i genene så får man det mest sansynlig. Det er veldig lite man får gjort med akkurat det fra eller til... Men har hørt mandel olje kan kanskje forebygge litt, eller den cocoa butter krem fra body shop er bra...jeg har den siste...lukter godt også.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5721502-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5722725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 25. juli 2006 #8 Del Skrevet 25. juli 2006 finner de ikke! gikk inn p¨å våre album men fant ingenting på iselin gravid med mirakel eller snart en liten en. er jeg evneveik eller? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5721502-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5722740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 25. juli 2006 #9 Del Skrevet 25. juli 2006 tulla vår skal hete linnea, tror jeg hvis ikke jeg finner noe jeg liker bedre før fødselen. hva med dere? funnet navn???? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5721502-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5722749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 25. juli 2006 #10 Del Skrevet 25. juli 2006 fant dine iselin, skal ta en nærmere titt nå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5721502-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5722762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 25. juli 2006 #11 Del Skrevet 25. juli 2006 så fin mage du har fått!!! vi har omtrent like store:) bare vent,snart popper den ut for alvor, bli så gøy! fant ikke snart en liten en. legg ut bilde av kjæresten også da, nysgjerrig. har dere msn? bir enklere å snakke da... dere kan jo bare få min og legge meg til hvis dere ønsker så slipper dere å legge ut adressen deres her. min er: [email protected] Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5721502-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5722816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. juli 2006 #12 Del Skrevet 25. juli 2006 Hei på dere der!!! Endelig er jeg over i andre trimester! Sitter i steikende varme i Arendal enda, og måtte bare logge inn å se litt i dag. Har ikke vært her inne på mange uker jo! :-) Oppdatering fra meg: Vi var på UL i forrige uke, hos verdens beste doktor her i Arendal, og det beste, det kosta 50kr for UL!!! Gjett om vi skal tilbake dit i høst når vi besøker svigers igjen :-) Knøttet var 4.5 cm og sprella som en gal. Og hjertet slo og vi fikk lytte til det også.. dessuten.. vi får visst en gutt!! :-) Legen kunne se det helt tydelig mente han... Samboer ble meget fornøyd. hehe.. så her er det en liten Casper på vei. :-) Ellers har vi fått vogn... kjempefin Brio kombivogn, lyseblå, svart og grå. Så nå står den klar og fin i gangen hos svigers. Vi har så liten plass at de tar den med seg oppover senere mot jul :-) Vi har handla litt praktiske ting og mammaklær.. skikkelig kost oss.. :-) Er litt mer virkelig nå... :-D På torsdag drar vi en uke til Danmark, siste innspurt av ferien. Hotell all inkl. Tipper det skal bli digg ja.. :-) Siste ferien før bleieskift og slikt tipper jeg.. Har liksom BIM ferie også da.. men måååååtte jo bare inne å se etter dere jenter... :-) Leser hvordan dere har det her.. men ellers alt vel? Er så lenge siden jeg har tasta med dere nå.. rart, blir en vane.. :-) PS. Jeg må innrømme skuffelsen var stor da jeg på 12+0 fikk kvalmen tilbake i dobbel dose... hehe.. men nå begynner den å gi seg igjen... 13+3 i dag.. det går fremover gitt... :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5721502-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5723363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. juli 2006 #13 Del Skrevet 25. juli 2006 Hei Januarbaby! Har tenkt på deg flere ganger, koselig å høre fra deg igjen! Så billig ultralyd, er det mulig?? Kjempemoro at det gikk så fint! Hvor mange uker+dager var du på ultralyden? Jeg stusser litt på at min lille var 5 cm når jeg var 10+5 hvis din var 4,5 og du var ca 12 og noe, men det kan kanskje være individuelle forskjeller? Jeg er i hvertfall spent på om jeg blir flyttet på når vi skal til ordinær ul! Gratulerer med gutt!! Hvis din lege også kunne si det ganske sikkert så tidlig så velger jeg å stole på min lege også. Han sa jo gutt han også! Så da får vi vel gutter begge to da, superkos:-) Gøy med vogn! Så langt har ikke vi kommet, bare bæresele og vippestol som jeg skrev om over her. Vogn er jo litt viktigere da, men vi får ta det etter hvert..Høres deilig ut med en Danmarkstur og hotell og greier! Skal mest sannsynlig nedover dit selv, men det blir med båt... Skagen kanskje, så digg....:-) Du får gi lyd fra deg når du kommer tilbake, kanskje du vil være med på msn du også? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5721502-iselin-79-gravid-med-mirakel/#findComment-5723593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå