Gå til innhold

Smokk? Bamse? Teppe? Pupp? Andre "koseting"?

Anbefalte innlegg

Har barna deres en spesiell ting de koser med når de skal sove? Det er jo veldig vanlig med smokk, men det vil ikke jenta mi ha. (Hun er snart fire mnd) Helsestasjonen sier det er viktig at babyer har en koseting som de bare får når de skal sove, da forbinder de den med søvn, og sovner letter på egenhånd. Jeg syntes det hørtes lurt ut, men lillejenten min liker visst ikke de tradisjonelle kosetingene... Har prøvd smokk, klut og bamse, men hun skjønner jo ikke at jeg vil at hun skal kose med tingen for å sovne. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5721356-smokk-bamse-teppe-pupp-andre-koseting/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Gutten min på 6 mnd har en koseklut fra Bellino i myk plysj med kuhode på (derfor kaller vi den "kosemøen"!). Når vi legger han i senga, snur han seg straks mot høyre der kosemøen pleier å ligge, litt på puta, litt under hodet hans, slik at han ikke ligger og leker med den. Så tar han den og stryker den mot kinnet!

Ellers tror jeg nok han forbinder soveskinnet han har under seg med kos og "sovelukter" Det har vi brukt side han var liten, og har det fremdeles under han nå når han ligger i sprinkelsenga.

Lykke til!

Lillen våres har et koseteppe han er avhengig av når han skal sove...det er ett lått helseteppe han ble pakket inn i på sykehuset når han ble født..begynte med det pga at han måtteha noe foran nesa når han skulle sove, og der er det jo huller i sånn at det ikke blir for tett.. Nå er han avhengig av det for å sovne..legger det over halve ansiktet når han skal sove, så ligger han og fingrer litt med der før han sovner..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...