Gå til innhold

Avtagbart for i vinterdresser og barnehage.......stopp en halv folkens......

Anbefalte innlegg

Vi som jobber i barnehage liker ikke altid det der. For det tar rett og slett for lang tid for oss når vi må drive å kneppe på og av foret i dressene alt ettersom om det er varmt eller kaldt ute.

Ett år hadde vår adeling 8 unger med slik dress, og når barna kom med ikneppet for om morran, men vi måtte kneppe det av når vi skulle ut, for da var det litt mildere, ja da ble det veldig trasig.

Det ble opp mot 40 minutter forskjell på første og siste unge ut.

Det ble låst 2 voksene inne i garderobesituasjonen lenge, og for lite folk ute.

Ikke greit å sitte alene i garderoben med 6 3-4 åringer som maser, roter, huver utover sko, sloss, stikker inn på andre avd, må tisse, er tørst, har en rokke på sokken, osv..........og du VET det må gå fort, forde de er få voksene ute også.

Utrolig irriterende, når ting som å måtte kneppe på eller av dressfor tar tid.

Jo, det burde ikke ha noe å si., men når man er inderbemannet så teller hvert sekund!!

Fortsetter under...

Jeg ser ærlig talt ikke dette som mitt problem. At barnehagen er underbemannet bør ikke gå ut over om barn får lov til å ha ulldress på.

Jeg har kjøpt trolldress med ulldress under til min gutt. Om barnehagepersonal bruker mye tid på å kle på gutten min så gjør det meg ingenting. Jeg betaler dem tross alt.

Ja, du sier noe der. Det er et herk å kneppealle disse knappenje i foret.

Har ikke foret dress til min unge, men hadde det til forrige.

Skal tenke på det du sier hvis jeg plutselig skulle få det for meg at han må f¨å dress med for i.

Mulig det ikke er ditt problem, men har du tenkt på at når personalet må bruke masse av tiden sin til å kneppe av og på et for, så går det mye tid bort som kunne vært brukt på barnet ditt.

Det som skjer når personalet sitter opptatt med å kneppe for i dresser, jo da springer barnet ditt og andre rundt å slåss og mere til.

Enig med hovedinnlegger.

Til deg Anonym som ikke tar hensyn til andre enn din egen unge.

Hadde du syntes det var ok dersom ungen din ikke fikk mer enn 20 minutters utetid pr dag, forde han vae den siste som ble kledd på?

Hadde du syntes det var ok at han virret runt i garderoben i 40 minutter før han kom seg ut?

Eller at han var førstemann ut,, men ikke hadde den sikkerheten han trenger ute, for det er ikke nok voksene?

Du må ikke ha skylapper, greit at DU ser bare ditt barn, men for oss som jobber der, vi må se ALLE barna vi.

Vi gjør som best vi kan med de midler vi har.

Men takk til dere som forstår.

Synd det må være slik, men det kan vi takke politikerene for!

Annonse

Du anonyme som ikke ser det som ditt problem, eller som ikke synes det skal gå ut over DITT barn at bhg er underbemannet.

Hvis du tror det fungerer slik lever du i en fantasi.

Ditt barn er skadelidende pga bemanningstrøbbel.

Sånn er det bare.

Feks, småbarnsavd i min bhg:

14 barn mellom 1 og 3 år.

1 voksen fra 07 til 09

2 voksen fra 09 til10,

3 voksen fra 10 til 14

2 voksen fra 14 15:30

1 voksen fra 15:30 til 17

Og med 14 unger, og 11 av de 14 er bleieunger, så sier det seg selv at det ikke er mulig å barte ta hennsyn til DIN unge, gi DIN ungen det DU mener du har krav på, bare forde du betaler........

Og hva skal jeg gjøre med det? Ikke kjøpe en dress med ullfor?

Om en barnehageansatt ikke føler de er mange nok på jobb så er foreldrene de siste de bør gå til. Klart man kan hjelpe til med å kneppe av og på denne ulldressen når man leverer barna. Men samtidig vil jeg få kjøpe de klærna jeg vil til mitt barn.

He he..tror du de som jobber i bhg har lyst til det? De er da mennesker og har ikke lyst til å blande seg bort i alt og hvertfall ikke syte og klage. Avtagbart for er noe dritt. Jeg har god tid og har felre ganger sett påkledningssituasjonen i bhg om vinteren. Det er mye styr med disse dressene altså. Og ullforet i trolldressen vrenger seg hver gang jenta mi på 4 tar den av. Jeg kommer ALDRI til å kjøpe trolldress igjen!!

Ta deg tid til det en dag du og, så får du se!

Jeg har troll-dress, men foreløpig bare brukt den uten for. Jeg tenker at jeg kan si til bhg personalet til høsten/vinteren at de bare kan ta på ulldressen først (som en hvilken som helst annen "under"-dress/ullklær) og så ta på ytter-dressen over, uten å styre med kneppingen. Da kan ytter-dressen enkelt tas av igjen og ungen kan f.ex sove med ulldressen på ute i vogna. Det må vel bli omtrent det samme som om du har en annen ulldress og f.ex reima-dress?

Sjekk svaret til 1. gangs mamma, det er ikke vanskeligere enn det faktisk.

Men nå skal det sies at jeg skjønner deg veldig godt hvis du skal kle på 8 barn Troll-dress, jeg gikk nemlig lei av å bare kle på min egen

jeg:-)

Så jeg kjøpte en Reimadress i irritasjon over at det er et slit å kle på Troll(syns jeg da, les her inne så er jo de fleste fornøyde med den), men kunne jo bare gjort som 1. gangs mamma gjør. For det er jo det jeg faktisk gjorde med Reimadressen også, tok på ullforet til Troll under, og Reima under. Så det hadde sikkert funket fint med Troll, men var så lei den da etter ikke lang tids bruk faktisk.

Så hvis dere dropper kneppingen, så går det kanskje fortere....

Annonse

Jo svaret til 1 gangs mamma er bra, men dere ville nok bli forundret dersom dere hviste hvor mye mødrene spesifiserer hvordan de vil at barna skal bli kledd på.

Jeg har selv opplevd at en mor har gått til styrer med klage på at jeg ikke kledde på sønnen hennes skikkelig.....ullforet var ikke kneppet.

Jeg hadde gjort som 1-gangs mamma sa over her, og d`et ble ikke tolerert.

Det er UTROLIG mye mødre som er "vanskelige".

Ja jeg tviler ikke. Har vært forbannet over påkledning noen ganger. Men prøver å ikke klage for mye. Jeg skjønner at det ikke er så lett. Ofte er det underbemmaning. Og det er ikke så lett å kle på barn korekt til enhver temperaturforandring som måtte skje. Det er mange å kle på osv osv.. Været skifter jo hele tiden. Stort sett er det bra. Kan ikke forvente at alt skal være perfekt hele tiden. Jeg klarer ikke alltid kle på riktig selv jeg. Men er noe gjentagende og et mønster, så sier jeg jo ifra selvfølgelig. Er veldig fornøyd med min barnehage.

HALLO altså... Trolldressen er kjempebra den! Helt enig i at det er upraktisk med all kneppingen, men jeg har stort sett aldri brukt det. Bruker ull-dressen uten at den kneppes til ytterdressen. Da er det jo kjempelett å ha på og det blir jo ikke mindre varmt av den grunn. Hadde jeg jobbet i bhg. hadde jeg nok krevd en god begrunnelse fra vanskelige mødre hvis dette ikke var godt nok. Trur det er mange tynne teorier ute og går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...