Lindamor og Oliver Skrevet 25. juli 2006 #1 Skrevet 25. juli 2006 Hei..bare lurer jeg...har kynnere vært 7. minutt og vondt i korsryggen men det gir seg veldig fort.Varer i omtrent 30 /40sek. Men de kommer hvert 7 min. alikevel. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre,det gjør vondt når de står på men er korte..er hjemme med datteren min og mann.Vi har ingen bil og de som skal passe datteren vår hvis noe hender er ganske langt unna...eehh..tror dere det skjer noe?
mess79 Skrevet 25. juli 2006 #2 Skrevet 25. juli 2006 Hei Linda! Har du de hele tida, uavhengig om du ligger, står eller beveger deg? Jeg satt nemlig to timer i bil med slike kynnere hvert 5 min hjem fra ferie på søndag og var helt sikker på at noe var på gang... Når jeg kom hjem og gikk ut av bilen, var det over på et blunk. Sitter her nå uten antydninger til noe! (vi har termin samme dag..) Uansett kanskje det er lurt å ta en telefon til føden bare for¨å høre og eventuelt forberede barnevakten... Du må oppdatere oss! Lykke til!
Rut Bram Skrevet 25. juli 2006 #3 Skrevet 25. juli 2006 hmm er du sikker på at det er kynnere? kynnere gjør jo ikke vondt - og du sier at det gjør vondt når det står på? da høres det mer ut som begynnende rier spør du meg... kynnere er ikke farlig om de kommer ofte, det er når det blir rier at det er noe på gang. selv har jeg kynnere i ett sett, men regner med at fødselen er laaangt unna ennå, er "bare" 29+5. Så lenge "takene" du kjenner er korte, og med så langt mellomrom som syv min, ville jeg avventet situasjonen litt. Det kan også godt være at det går over om en stund, selv om det skulle vise seg å være rier. Selv hadde jeg svake rier i flere dager før det ble alvor sist jeg fødte! Du kjenner det godt når det er alvor, da gjør det skikkelig vondt, varer lenger og er kortere i mellom. Og selv om riene kommer tettere og er vondere, kan det godt være leeeenge til fødsel (særlig hvis du er førstegangs). Det er nok sikkert tegn på at det nærmer seg, men det kan ennå gå lang tid før det skjer noe. Men ring og snakk med noen (mann, barnevakt, føden?) hvis du er veldig usikker og hvis det er ordentlige rier vil de nok ta seg opp om noen timer...
Lindamor og Oliver Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 25. juli 2006 Takk; ) Jeg skal nok gi beskjed..dette er spennende.Håper bare ikke kroppen tuller for mye med meg , for nå har samboer ringt barnevakten som bor 1 time unna oss for å få passet dattera vår. De kommer jo fortsatt hvert 7. min men på føden mente hun jeg kunne vente til det var 4-5 min mellom og 40-50 sek. lengde på kynnerne og smerten i korsryggen. Vi har ikke lang vei til sykehuset,maks 30 min. så jeg roer`n inntill videre. Hilsen Linda 26, også født i 1979.
Lindamor og Oliver Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 25. juli 2006 Hei Jeg kaller vel det kynnere fordi magen strammer seg som når jeg har kynnere,pluss at det gjør vondt i korsryggen når de kommer.En smerte som stiger og går ned i styrke etterhvert..men de er fortsatt ganske korte.Jeg venter mitt andre barn.Sist kjente jeg bare smerten i korsryggen og magen min var ikke slik som nå.(at den strammer seg)
Lindamor og Oliver Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 25. juli 2006 Glemte å si at de kommer uavhengig av om jeg står,sitter eller ligger.
Gjest Skrevet 25. juli 2006 #7 Skrevet 25. juli 2006 da er dette ikke kynnere! men begynnende rier! er mange måter og oppleve rier på, og det høres helt klart ut som du har det nå!! lykke til:-)
mess79 Skrevet 25. juli 2006 #8 Skrevet 25. juli 2006 Oi, det kan jo hende noe ER på gang da... Så spennende! (kjenner jeg blir bitte litt misunnelig ;-) ) -Igjen, lykke til!!!
Lindamor og Oliver Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #9 Skrevet 25. juli 2006 Jeg klarer ikke helt å tro det..vi får se,litt flaut hvis det ikke er noe..hehehe..da skifter jeg nick.-Neida..men nå håper jeg det virkelig skal skje noe da. Lykke til med deg også mess79; ) Og alle dere andre!
Gjest Skrevet 25. juli 2006 #10 Skrevet 25. juli 2006 ta deg en varm dusj og 1-2 paracetter og legg deg ned å slapp av. er det rier så slutter dem ikke pga dette. dette har min jm sagt til meg, det er de de anbefaler på sykehuset, d beste er å være lengst mulig hjemme å slappe godt av.
Lindamor og Oliver Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #11 Skrevet 25. juli 2006 Merkelig..nå er d 10 min. mellom men de varer lengre, ca.1 min. Og vonde er de når de står på men mellom pausene er det som vanlig.
Gjest Skrevet 25. juli 2006 #12 Skrevet 25. juli 2006 er jo akkurat slik det skal være:-) pausene skal være smertefrie! spennende dette jo!!
Gjest Skrevet 25. juli 2006 #14 Skrevet 25. juli 2006 Jeg lurer også på hvordan det går?? Jeg vil også føde!!! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå