Gå til innhold

August: Barn og katter.


Englefjas

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor man kan finne stoff om det å få en nyfødt i hus når man har katter som ikke er vant til barn? Vil gjerne forsøke å gjøre overgangen så smertefri som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei.

hør med jordmora di, ho vet nok sikkert det. vi har også katt, og jeg må si jeg gruer meg litt til å se hvordan han reagerer når det kommer en liten baby. for noen mnd siden slutta vi helt å la han komme inn på soverommet vårt, så ikke alt blir nytt for han på en gang. det var litt pes, for han var vant til å sove i senga vår hver natt, men etterhvert ga han opp masinga, og nå sover han i stua. tror det er viktig å ikke glemme katten selvom man får en baby. dem er jo vant til å få all oppmerksomheten, og kan bli sinte og sjalu på babyen. det finnes forresten sånn nett til å ha over senga, så katten ikke hopper opp og legger seg på babyen. får jkøpt hos babyshop.

 

anette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei...har også katt...og er veldig spent på hvordan hun vil ta d;o)

 

har forberett henne i noen mnd nå... forbud om å gå inn på soverommene, mindre kos, ikke masing etter mat, vi har kjøpt lekegrind til beibien som vi har satt opp og hun får ikke gå oppi der, det samme jelder vogn og beibiseng osv...så hun er forberett...og tror nokk hun vil klare seg fint...

 

må jo legge til...i morres fant jo samboer henne oppi vogna...hehe...første gang...og han tenkte først: åååå...så søtt...helt til han måtte kaste henne på dør...så hun lærer;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, den ene vår fant det for godt å legge seg i kurven til babyen. Ganske irriterende å måtte vaske sengetøyet en gang til, men må si jeg forstår henne godt. Den ser så koselig ut at jeg nesten skulle ønske jeg fikk plass der selv. :P

 

Vi har to stykker og ingen av dem får lov til å være på soverommet vårt, eller på babyrommet. Er mest spent på hvordan den minste reagerer, for hun er en skikkelig mammadalt! Er nok lurt å skaffe seg lekegrind, ja. Kattenett er ikke mulig på kurven babyen skal sove i i begynnelsen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også katt, og jeg er spent på hvordan det vil gå. Men vi hadde nettopp besøk av en en familie med liten jente på noen måneder. Da så vi at katten rett og slett gikk bort fra barnet. Katten ville helst være for seg selv, og var alldeles ikke interessert i jenta. Vi håper at det samme vil skje når vår lille kommer. Vår katt er ikke vant til barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at dette ikke akkurat blir det samme som med en baby,men det er jo snakk om et nytt liv i hjemmet..

En veninne av meg og samboeren har to katter,og de kjøpte seg nylig en liten hundehvalp.Og det gikk jo veldig fint.Kattene var jo vandt til å få mest oppmerksomhet,og når den lille hunden kom dit så var ikke de noe sjalu.De var heller mer nyskjerrig på den "nye" som kom til hjemmet deres.Bor hos foreldra mine nå,og de har jo katt.Tror katten kommer til å takle det ganske så bra.De lever jo i sin egen lille verden de da;) He he.Så det ordner seg nok.Bare å passe på at katten/kattene ikke hopper opp i vugga/senga/vogna til den lille.For de vet jo ikke at det er farlig for babyen at de ligger oppå hodet til den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...