Gå til innhold

Forstoppelse - trenger råd!!!

Anbefalte innlegg

Gutten min på 6 mdr har ikke hatt avføring siden lørdag morgen ( og da kjempet han i en time med å få den ut - helt lilla i hodet av å presse)

Nå har vi omtrent ikke sovet på to netter fordi han har så ondt i magen. Verst om natten uten at jeg vet hvorfor. Jeg føler vi har gjort mye ( gitt masse drikke, tatt temp for å "LAGE HULL" gitt massasje m,m) men intet hjelper. Har hvisket han i øret at mamma gjerne skulle presse den ut for han :-)

Jeg fullammet til han var 5 mdr. inntil da var det ikke et problem. Etter han er begynnt å få grøt føler jeg han sliter mye mer. Tenker som sådan han han jo også får mindre væske, men prøver da å tilby han vann og pupp.

tror dere at det finnes noe alternativ behandling som hjelper på dette ?

Hva med svesker - har tenkt å kjøpe det i dag, noen som har prøvet det ?

trenger mange råd - syns SÅ synd på gogutten min

mamma t to

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5721017-forstoppelse-trenger-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mi ble hard i magen i starten når hun fikk fast føde. Jeg lagde sviskepurè og blanda i grøten (kan også gi før eller etter da). Prøvde Nestle sin sviskesaft, men var bare en 7% svisker eller noe i den, så det funka ikke.

Kjøpte to pakker svisker (stenfrie), kokte de ca et kvarter i vann og moste i blender. Tilsatte så mye av kokevannet jeg rengte for å få den konsistensen jeg ville ha. Porsjonerte i "dagsdoser" og frøs ned.

Prøv det du...gi mye de første dagene for å få det igang...også gå ned på en "vedlikeholdsdose" når han har fått ut det han trykker så fælt på.

Kan jo og blande en ts malt i grøten, eller i vannet.

Lykke til. Vondt med hard mage og lite søvn!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...