Gå til innhold

India-tur eller ikke? Håper på mange innspill

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger råd. Vi satset på en lengre ferietur i år, men hadde i bakhodet at vi kunne være så heldige å endelig bli gravide, hvilket nå er tilfellet. Fastlegen er faktisk ikke så negativ til denne India-turen og heller ikke gynokologen, men jeg må passe meg veldig for hva jeg spiser og drikker der nede. Er vaksinert mot det meste, så det blir ikke noe problem. Nå er jeg inne i min 6.uke, og turen er planlagt 2.9-3.10, dvs at jeg ikke er over faregrensa.( uke 10-13)

HVA SKAL JEG GJØRE????? Mange rundt oss er veldig skeptiske, og vi begynner også å bli litt skeptiske til turen nå. Er førstegangsgravid og veldig etterlengtet baby. Men tenkt på alle hjelpearbeidere og UD-folk som reiser rundt i Afrika og Asia, folk er jo gravide i de mest utrolige situasjoner.Huff, grusomt vanskelig valg, for det blir lenge til sjansen byr seg igjen.

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er også i min 6. uke. Jeg skal til Hong Kong i november så jeg har lest en god del om akkurat dette. Har forstått det slik at flyturen ikke er noe problem så lenge man er flink til å reise seg opp og gå litt rundt i flyet med jevne mellomrom.

Og så lenge man passer på hva man spiser, at frukt og grønsaker er godt vasket og helst skrelt og at kjøttet er gjennomstekt eller kokt, så skal det gå helt fint:)

Hei,

Har du testet deg for toxoplacsmose?

Er man pos. på denne er det stort sett fritt fram.

Er du neg. betyr det at du må være forsiktig med å spise mat som ikke er gjennomstekt og salat/grønnsaker.

Selv er jeg i Bangkok nå og har ikke hatt toxo, så jeg må passe meg litt.

Var her også i mitt forrige svangerskap og det gikk veldig bra!( Bor her delvis, så har ikke noe valg!)

Det jeg vet om India er at det er en de værste stedene å reise til når det kommer til mat og det å bli syk.

Kjenner flere som har vært veldig påpasselige og blitt syke allikevel. (ikke gravide)

Kanskje dere skal finne et litt mindre risikabelt reisemål?

Det er jo så mange fantastiske steder å reise til hvor sjangsen for å bli syk er mye mindre enn akkurat India.

Det er ikke gøy med omgangsyke og spesielt ikke når man er gravid!

Lykke til uannsett hva dere velger å gjøre til slutt!

Tusen takk for gode råd!

Visste f.eks ikke dette med toxo.positivitet/negativitet. Da skal jeg få undersøkt det, og så får vi se. Du har rett i at det finnes mange andre interessante reisemål, så vi får vurdere fortløpende.

Hei!

Jeg synes du skal dra når du har sjangsen. Skal selv til India når jeg er ca. 23-25 uker, og har vært der en gang før. Det er ingen ting som tilsier at du BLIR syk i India. Du må bare være litt ekstra påpasselig med hva du putter i munnen. Tenk på at veldig mange der er vegeterianere, det har en virkning på kvaliteten av kjøtt og fisk. Spesielt i innlandet kan fisk være litt risikabelt, siden den neppe er fersk. Sørg for at alt vann du drikker er kokt/ på flaske. Med ellers god hygiene ser jeg ikke noe problem med turen.

God tur!

Annonse

hei, jeg har ikke vaert i india naar jeg var gravid, men jeg var der forrige sommer - og jeg har aldri vaert saa syk for!

vi hadde da allerede reist rundt i mer eller mindre hele asia i 10 maaneder, og avsluttet med to maaneder i india. hverken jeg eller min partner pleier aa bli syke, og vi var ikke syke paa hele turen - men som sagt - i india var det full dehydrering og magesjau.

men, det skal legges til at vi var der i den varmeste perioden, og vi reiste paa veldig lavt budsjett - bodde og spiste paa de billigste stedene.

hvor lenge skal dere vaere i india? og hvor skal dere reise? ville ihvertfall anbefalt aa bo paa litt bedre steder, og reise paa forste klasse med tog (og hoppe over buss!), om dere skal farte litt rundt...

india er helt fantastisk!...men samtidig veldig skittent, og til tider veldig slitsomt land aa reise i...

Hei hei alle som har vært så greie å svare meg på dette!

Det blir ingen India-tur, var på ultralyd idag og fikk sjokk, venter visst tvillinger. Er helt lammet, vet ikke hva jeg skal synes. Har jo prøvd i lengre tid og så plutselig venter man dobbelt opp. Indiaturen må nok vike, for dette vil nok kreve sitt.

Føler meg som ei katte. Med min 157 cm så kommer dette til å bli et skrekkelig syn etterhvert, antar jeg???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...