Gå til innhold

Vogn

Janne A (24/9)

Anbefalte innlegg

Kan noen si noe om hvilken vogn dere har og om dere er fornøyd?

Hva er det egentlig som er spesielt med teutonia og softbag? Bør jeg kjøpe ny eller brukt vogn? Har noen link til diverse forhandlere hvor vi også kan se pris på vognene? Ønsker at alle som har erfaringer/ råd skriver noen ord her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen erfaring med vogner selv da dette blir mitt første barn, men vet i allefall at Simo vognene er de eneste på markedet som er fullstendig vann- og vindtette. Det fortalte de meg hos forhandleren der jeg kjøpte min egen Simo kombivogn. Flere av venninnene mine har også hatt Simo og alle har vært svært fornøyde med vognmerket. Jeg var heldig og fikk vogna for 4999 istedenfor 6400 som egentlig er prisen på 2006 modellene (kombivognene). Utseendemessig synes jeg Simo og Emmaljunga er de peneste og mest klassiske vognene; iallefall blandt de jeg har sett på. Dessuten kan det virke som om de forsvinner raskest fra bruktmarkede?. Jeg vet ikke sikkert, men jeg tror at det kun er hardbag som godkjennes sikkerhetsmessig i bil (har fått en del forskjellige svar på dette spørsmålet). Du kan selvfølgelig bruke vanlig bilsete, men da skal du visstnok ikke kjøre enger enn maks 40 min p.g.a dårlig utviklet muskulatur hos babyen de første månedene. Håper du blir fornøyd med vogna uansett hvilket merke du ender opp med. Ps: Søsteren min anbefalte meg å holde meg unna 3-hjulinger da hun selv valgte å kvitte seg med sin etter to velt. Men, men sikkert forskjell i kvalitet og sikkerhet på dem også???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv ingen erfaring med vogner, men kjøpte Emmaljunga Edge Duo Kombi. Andre med erfaring sier jeg kommer helt sikker til å bli fornøyd. Dyr, men visstnok "Mercedesen" av vogner. Virker solid og bra. Gleder meg masse til å ta den i bruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med vogner selv, men har kjøpt teutonia mistral sportsvogn m 4 hjul. Tenkte jeg skulle kjøpe mykbag å ha oppi. Ellers har jeg lånt emmaljung dypvogn av broder'n som er den jeg kommer til å bruke mest de første 6 månedene. Hvorfor vi kjøpte teutonia var at den hadde en enkel finisse på å snu kjøreretning av vogna. Også var den selvfølgelig på tilbud...

Jeg brukte flere dager på å bestemme meg. Det er alt for mange vogner å velge mellom. Jeg tror de fleste har samme kvalitet uansett. Og jeg ble også anbefalt av en forhandler å kjøpe 4 hjuls da tre hjulene velter ganske lett. Spesielt hvis man etter hvert bruker vognen i barnehagen og andre unger skal titte oppi osv. Det har ikke noe med kvalitet på vognen at den velter. Tre hjul er mindre stødig enn 4 hjul, sånn er det bare. Men det er lettere å kjøre vogn med tre hjul.

Ikke lett dette her. Lykke til... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat kjøpt teutonia spirit s3 m softbag. kombivarianten. Har jo ikke tatt den i bruk selv, men ble anbefalt denne vognen fra tre bekjente som har små barn og som er veldig fornøyd med den. Vi måtte ut med 6400 kr for kombivognen med softbag og regntrekk.

Egentlig har jeg veldig sansen for de litt gammeldagse 4 - hjulingene og synes særlig simo og emmaljunga vognene ser fine ut! Men tenkte på det at vi bruker jo kun vognen som bagvogn i ca ett halvt år. Etter det er det to-tre år med sportsvogn. Da tror jeg de store vognene kunne blitt ganske så tunge å trille på og vi hadde vel gjerne endt opp med å kjøpe oss en lettere trille? Som sportsvogn virket teutonian både enkel og lett og trille så jeg håper og tror at vi har valgt en vogn som skal fungere godt hele den perioden vår lille trenger trilling :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har en Basson Roma 2004 modell. Har brukt den nå til førstemann i 1,5 år. Er kjempefornøyd med den!! Stor og god bag, noe som var viktig for oss da gutten vår ble født i desember. Skal bruke den nå til nr. 2. Kan ikke se på vognen at den er brukt omentrent, så kvaliteten er god. Å den har tålt mye hardt vær, snø og kulde! Den kom også ut som best i test hos TV2 hjelper deg, på sikkerhet. Så denne vognen kan jeg virkelig annbefale. Ikke er den like dyr som Simo/ Brio heller. Det eneste jeg nå kunne ønske var at vi kunne brukt søsken-ståbrett, det finnes desverre ikke til denne vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har heller ikkje noen spesiell erfaring med vogner, men vi ha valgt å kjøpe en x-lander, modell XA til barnet vårt som kommer i oktober. Det er en vogn i aluminium, og har fire hjul. Men hjulene fremme er bevegelige, som på mange av de m 3 hjul. De i butikken anbefalte den fordi da slapp man å dytte ned vognen, om en skulle snu på den.. Den kostet 6000 kr, men da fikk vi med en ryggsekk, sportsbag, bag, to regntrekk. Dette er en ny vogn, og vi ble forelsket m en gang vi såg den. Du kan se den på www.x-lander.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...