Gå til innhold

UL


Gjest

Anbefalte innlegg

Leser at det er mange som har vært til UL så tidlig som sjette uke. Trodde ikke man fikk det før i ca uke 17-18 jeg. Eller er det bare jeg som er dårlig oppdatert her? Kan noen forklare? Jeg er nemlig 6 uker nå ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter hva jeg har skjønt så kan man ta privat UL så tidlig som uke 6, men det blir bare for de som er nervøse som vil sjekke at det finnes liv osv. Man ser ikke så mye før ca. uke 17.

 

Jeg tenkte på å bestille en privat UL selv siden legen ikke fant hjertelyd (9+1), men hun sa også at jeg ikke måtte stresse så mye med alt som kunne gå galt, bare være gravid, positiv og nyte det. Så da prøver jeg det istedet og venter på vanlig innkalling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

Jeg skal på ultralyd til fredag, og jeg har termin sånn ca 23. Mars. Grunnen til at jeg får ultralyd alt nå er fordi jeg har hatt en ex.u, dvs et svangerskap uten for livmor, for min del var det i venstre eggleder, så den er fjernet. De vil sjekke at den nye babyen vokser der den skal, der av ul alt nå. Var på UL alt i forrige uke, men da var det for tidlig å si noe. Så problemer med underliv av typen jeg har hatt kvalifiserer nok til tidlig UL, ellers må man nok vente til mellom uke 16-19 om man ikke kontakter en privat klinikk og betaler av egen lomme...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et prøverørsbarn i magen, og da får vi automatisk UL i uke 7. For å se at fosteret ligger i livmor ( det er en liten økning i sv.skap utenfor livmor ved prøverør).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...