Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #1 Skrevet 24. juli 2006 La vær å spise melkeprodukter, jordbær, salat, erter, gjærbakst, kullsyre og annet som dere vet danner gass... alt en mor spiser går over i morsmelken og mye lager luftbobler i melken til barnet så lenge du ammer.... bruker man melkeerstatning så er det som regel et ku-melk produkt... vær nøye med rapingen, og masser gjerne magen til barnet, da kan man unngå luftlommer som gir dem kollikk..... men vær også obs på at et kollikk barn ikke nødvendigvis trenger å være et kollikk barn, jeg har to barn som jeg trodde hadde kollik begge to som spebarn, men det viser seg at ho eldste er født som ørebarn, og mat intollerant, min yngste er født med matinntolleranse... Kollik varer gjerne de 3 første mnd i barnets liv, men kan fort forveksles med andre smertefulle ting for babyen siden det ikke kan snakke og fortelle deg hvor det gjør vondt... bare et lite tips, men for gudskyld!!! dette gjelder ikke alle, det er barn som har kollikk også!!!!!
Duddlidu Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 Det er vel i utgangspunktet ikke nødvendig å kutte ut alle disse produktene på en gang? Mor trenger også et variert kosthold for å holde seg selv sunn og få nok næring og vitaminer. Enig i å holde seg unna værstingene som kål, løk, kullsyre ol... men ikke alle barn trenger at mor kutter ut alle melkeprodukter og gjærbakst. Eller salat? ikke hørt at det er en værsting, men mulig jeg har gått glipp av det... Bedre å prøve å kutte ut en og en ting for å se etter bedring, enn å leve på vann og tørre brødskorper uten at det kanskje er nødvendig. eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå