Gå til innhold

Idag begynte jeg på "slankekur"!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll i dag, og status i uke 27 er 16 kilo opp !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fikk ballesjokk, har ikke veid meg siden mai. Snufs..... Niks mer godis, rundstykker med smør, kokesjokolade, fire skiver ost på skiva, kakao til kvelds m.m. NÅ er det skjerpings, altså. Skylder litt på at jeg til vanlig trener hardt 5 ganger i uka, men fikk totalt treningsforbud allerede i uke 6 pga blødninger. Måtte ligge i mange uker... Dette ble avløst av kraftig bekkenløsning, så jeg kan fortsatt nesten ikke røre meg. Var normalt slank fra før.... Har nok trøstespist en del, kjeder meg så innmari etter over 20 uker uten jobb og trening.

NÅ ER DET NOK!!!!

I dag har jeg spist pastasalat uten dressing, grove rundstykker uten smør, en halv kålrot, masse frukt og et knekkebrød med kokt skinke. Og jeg har ikke vært sulten et sekund, tenk :-)

Kan man gå ned i graviditeten, eller bør jeg bare håpe på å ikke gå opp mer???? Andre som har "greid det"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må være forsiktig med frukt - har blitt advart av forskjellige JM. Det inneholder masse fruktsukker som du kan legge på deg - så dem anbefaler kun 2 frukt til dagen. Og helst spise mest grønnsaker.

Du kan ha olivenolje på salat og balsamico - den gjør noe bra for fettet faktisk, men jeg husker ikke hva.

Jeg har faktisk laget en suppe som er stappfull av vitaminer og knalldigg.

Det er en suppe med kyllingbuljong og tomat på boks og et dryss med timian. Har oppi løk, paprika, kål, hvitløk og selleristang - og får å lage et godt måltid har jeg hatt oppi kylling filet i terninger og poteter. Sunt og knalldigg og veldig fyllende :o) Er suppa fra sykehusdietten.

Siden du ikke skal slanke deg så kan du ha oppi andre grønnsaker og poteter som er mettende....

Du bør ikke slanke deg i graviditeten og heller bruke resten av tida på å spise sunt og forhindre fettet som kan slenge seg deg ;o) - du kommer nok til å legge på deg pga. fostervann og at ungen blir større..

Så ikke bekymre deg - du får det nok av etterpå...

Skrevet

hei

du ma huske pa at du er gravid og det er helt vanelig a legge pa seg da fordi det er jo et lite barn som vokser inni i magen din + at det er foster vann og morkake som ogsa veier noe.

men a kutte ut godteri, brus og alt det unodvendige tar jo ikke skade.

det meste man legger pa seg ved en gravidtet gar bort etter fodselen og amming.

lykke til videre

Skrevet

Hi hi jeg blir med deg på den jeg. Jeg har gått opp 18 kg og er ikke mer en 27b uker på vei . Vet at jeg spiser helt utrolig mye men jordmor har selv sagt at jeg kan kalle det en spise suntdiett, for hun var selv bekymret for min vektoppgang. Begynner i morgen da. Hold meg oppdatert på hvordan det går. er litt motiverende for meg også.

Lykke til!!!! Begynner i morgen jeg da:)

Skrevet

Dersom du ikke går opp noe mer selv om at barnet går opp så har jo du i deg selv gått ned litt. Bare ta litt ekstra med vit tilskudd og drikk masse vann. spis normalt og sunt. kan du trene litt lett nå da?

Skrevet

Hei

Vil bare si: DU er FLINK !!!!

Gjør dette til en vane og du får et spenstigere svangerskap skal du se. Husk det er IKKE skadelig å leve sunt i svangerskapet - barnet tar det det trenger uansett. Det skal sannsynligvis alvorlig underernæring til før barnet lider...Så bare "slank deg" du :)

Lykke til :)

Skrevet

Hei, jenter og takk for svar!

Jeg er knallmotivert nå, og har akkurat spist en sunn frokost med knekkebrød, kokt skinke og tomat. Til vanlig tok jeg to skiver med smør og masse syltetøy, liksom....

Og Theaokt: Vi får prøve å motivere hverandre her inne, ikke sant? Godt å høre at det ikke bare er meg som har enorm appetitt her inne :-)

Hovedinlegger :-)

Skrevet

i bladet gravid som kom før d siste var d en repotasje om en dame som var 90 kg da hun ble gravid, og hun skulle jobbe mot kiloene. Tror hvis jeg ikke husker feil at hun var d samme da hun fødte, så babyen hadde forsynt seg av henne, hun så iallfall tynnere ut på bildet enn på de som var tatt tidlig i svangerskapet.

Hun spiste normalt og gikk på svømming (veldig bra trim for gravide), men holdt seg unna brus, snop og sånn....

Fin repotasje. Kansje de har bladet på biblioteket der du bor??

Ønsker deg masse lykke til, og støtter deg masse masse. Det er ingen skam å ta vare på seg selv. Jeg hadde personlig store problemer med å slanke meg etter jenta kom og brukte et år med minimalt mat (knekkebrød og go morgen yoghurt) for å klare d. Denne gangen er jeg bevisst, men ikke så flink alikevell. har bare vært heldig til nå - men hvem vet hvordan dette ender. Skal iallfall prøve jeg også.

Skrevet

Du er ikke alene med appetitten !!

Jeg har blitt matvrak den siste uka !! Typisk etter mitt første møte med JM - tror det var det som gjorde det ;o)

Nå spiser jeg mer enn gubben !!! Og han har vært matvrak lenge....

Skrevet

Er så glad jeg ikke har vekt hjemme.. tror jeg ville dødd av skam om jeg visste hvor tung i kilo jeg egentlig er.. !! : )

Skrevet

Jeg ønsker også å hive meg på "sunnhetsbølgen" :) Forrige svangerskap gikk jeg opp 17kg, vil helst ikke over 100kg denne gangen......er i uke 17/18 nå og foreløpig står vekta på +1 kg, men jeg har en stygg mistanke om at det kan aksellerere ganske heftig. Jeg er alt for glad i salt godteri, og potetgull. Min last er overhodet ikke den "vanlige" maten, siden jeg ikke liker verken smør eller fett pålegg, men det er godteriet. Jeg har ELENDIG selvdisiplin... veldig godt å vite at det er fler her jeg kan støtte meg på :)

NEIDA jeg har ikke tenkt å slanke meg, men siden jeg er god og rund og har nok å ta av fra før så har ungen det fullstendig fint om jeg "bare" går opp 10kg i svangerskapet :)

Skrevet

Mente selvfølgelig hvor mange kilo jeg har gått opp.. Men som Hovedinnlegger sier, jeg har heller ikke jobbet eller fått trimmet pga ryggplager.. og da går det fort oppover om man ikke passer seg : )

Skrevet

Har også sett det bladet og det var motiverende. Begynner i dag jeg da.

Skrevet

Har ikke lagt på meg noe som helst...er 4mnd på vei... er det normalt da? Det kommer vel tidsnok??

Skrevet

Det er helt normalt det og :) De fleste legger mest på seg i tredje trimester. Kiloene kommer nok - og om det ikke skulle komme så mange så er det fullstendig ok det også. Ungen tar det den trenger fra deg :)

Skrevet

Synes det er fint å fokusere litt på sunn mat, uavhengig av hva man veier/har lagt på seg. Selv har jeg ikke problemer med overvekt, men har kjempedårlig samvittighet for at jeg spiser alt for mye godteri og for lite grønnsaker og annen sunn mat. Så jeg støtter denne tråden her, som er for sunn kost, og ikke for å bli tynnest mulig:-)

Selv prøver jeg hardt på å begrense snopet og brus til helgene fremover, etter maaaange uker med snop nesten hver dag. Skal også bli flinkere til å gå tur, og forhåpentligvis til å spise mer grønnsaker...

Skrevet

JEG VIL VÆRE MED PÅ DEN SUNNE BØLGEN!

Her er det ALTFOR mye snop og digg, og jeg melder meg herved på denne motivasjonstråden. La på meg 21 kilo i forrige svangerskap, og ikke et gram av det var vann :-(. Fortsetter jeg slik jeg har gjort til nå, blir det vel nærmere 25 kilo, grøss. Jeg har også vært nødt til å holde meg helt i ro siden uke 5, så det er ikke så rart jeg har est ut. Planen min er følgende:

- kun bittelitt snop på lørdager

- masse vann

- ikke smør på skiva,¨og mye mindre pålegg enn til vanlig

- holde meg unna majones, creme fraiche, fete dressinger m.m.

- bytte ut noen av brødskivene med knekkebrød/rugsprø

- spise meg god og mett, men få i meg mye mer fiber og grønt

Håper jeg klarer å stoppe denne vektoppgangen, i hvert fall hemme den litt. Takker for motivasjon og god ide!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...