Gå til innhold

Jeg er redd...

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt masse om bekkenløsning og hvor vondt det har vært, har sendt medfølelse å takket pent for at det ikke skjedde meg, men

Nå er jeg gravid med nr 2, er ca 6-9 uke på vei( legen ville ikke gi noen termindato siden det var så tidlig i svskapet) og jeg har allerede problemmer med bekknet. J

eg tror ikke det er bl. vil ikke at det skal vøre bl, vil ikke engang syte til legen i tilfelle det er bl, så jeg sier til meg selv at det er bekkenet som setter seg på plass, eller at det er noen "nye" muskler som har blitt brukt.

Jeg har kjempelav smerteterskel, surver jo nesten med ved et lite papirkutt eller ved blodprøve så jeg prøver å si til meg selv at det var sånn forrige gang også, men jeg tålte det bedre da.

Jeg leser andre "hjelp, jeg tror det hender meg"-innlegg her og det slår meg faktisk at symptomene mine ikke er så like deres, for meg så har jeg vondt i korsryggen, men det har mer med dårlige utviklet muskelmasse å gjøre, men jeg har også vondt mellom bena, kjennes til tider ut som det er en pinne på tvers mellom bena. Denne følelsen forsterkes etter en dag i normal aktivitet.Nedover lårene har jeg nesten ikke vondt, er bare stiv.

Er dette bare oppspinn fra min side(ikke løgn, men fantasismerter)? Er det faktisk Bl? eller er alle mine gode forklaringer faktisk sant.

Hvordan er det mulig å diagnosere BL? Tester, prøver? Er redd for at legen min ikke skal tro meg....

På støttesiden til BL sto det at det ikke hjalp med trenning under svangerskapet er det sant?

Masse spørsmål å rabling her nå, men jeg håper dere kan svare meg.

MVH

PM

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5719310-jeg-er-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos meg varierer smertene...avogtil i korsryggen. En dag jeg var og handlet knakk i midten av bekkenet og da klarte jeg ikke bevege beina, ble nummen og vond...

For noen dager siden rullet min samboer meg i rullestolen over noen kraftige humper i skogen...når jeg da skulle reise meg for å sette meg inn i bilen fikk jeg en kraftig stikke følelse i symfysen...guuuud det var vondt..men det ga seg når jeg gikk litt rundt og vrikket på hoftene...

I perioder kjenner jeg det bare sidene altså der du bøyer hoftene..det gjør da vondt å ligge på sidene...

Var inne på føden for noen uker siden for jeg trodde babyen kom...da hadde jeg noen sinnsyke stikninger inni meg rett ved livmorhalsen

Min bekkenløsning begynte i uke 13 men fra uke 6 ble jeg sykemeldt pga smerter i ryggen....

så det virker som det kan komme hvor som helst og smertene forandrer seg hele tiden alt etter hva jeg belaster den dagen...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5719310-jeg-er-redd/#findComment-5719561
Del på andre sider

Bekkenløsning kan ikke diagnostiseres med blodprøver eller andre undersøkelser. Legen MÅ tro deg når du beskriver smertene.

"Tilstanden (bekkenløsning) kan være vanskelig å forholde seg til, for det finnes ingen sikker definisjon på bekkenløsning. Bekkenløsning kan heller ikke påvises med røntgen eller andre diagnostiske metoder. Det finnes en del bekkenleddstester, men de kan være uspesifikke og vanskelige å bruke for andre enn fysioterapeutene (...) provokasjonstester utført på alle bekkenets leddforbindelser kan si noe om kvinnens smerter kommer fra symfysen og/eller fra de to iliosacrale ledd. (...) Fysisk aktivitet bør holdes innenfor smertegrensen. Trening i basseng kan være et alternativ." Fra boken Det nye livet med Synne Holtan osm redaktør.

Håper det oppklarer noe :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5719310-jeg-er-redd/#findComment-5723406
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...