Gå til innhold

Tegn på fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg er førstegangs fødende, og lurer litt på om det finnes noen tegn på at det begynner å skje noe. Eneste svar jeg har fått er at "du merker når det er på gang" Det skjønner jeg og er ikke redd for at jeg skal misse det akkurat.. Men.. har nå en uke til termin, og regner med å gå over.. ( selv om jeg har tatt noen dråper jeg har fått fra homopaten min som skal hjelpe til med å føde på termin ), men kan jeg regne med å gå lenge over tiden når jeg ikke har kjent noen endring i det hele tatt ? Akkurat i dag har jeg vært ganske dårlig, med småkvalme og diarè, men det er nok bare noe jeg har spist. Ellers har jeg kjent mens "smerter" den siste uken.. Skriver det i anførselstegn for det er ikke smerter, mer slik jeg følte det i dagene før mensen..

Min mor spurte i dag om magen hadde sunket, og det synes jeg ikke den har... Må den det før det skjer noe? Hodet festet seg for et par uker siden så vil jo tro ungen ikke skal lenger ned før den skal ut...

Ble langt dette her, men håper noen klarer å finne spørsmålene mine og har noen svar. Skal til legen i morgen, men det er ikke min faste lege, da hun er på ferie.. Hun jeg skal til i morgen sa sist uke at jeg kom til å gå over, for det gjorde alle førstegangsfødene.. Vet at det ikke er helt tilfelle, men likevel...

Er fryktelig spent på ungen nå.. hvordan han/hun ser ut osv.. og ikke minst kjønnet:-)

Må ellers si at jeg har hatt et helt problemfritt svangerskap uten noe som helst plager. Eneste er litt halsbrann en sjelden gang..

( føler nesten som jeg har gått glipp av noe, men vet jeg har vært veldig heldig.. ikke har jeg lagt på meg mer enn 18 kilo heller, og har kun en liten mage.. )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Kan desverre ikke hjelpe deg,men ville bare trøste deg med at vi går å venter på samme dagen :-)) Jeg går oxo å kjenner etter tegn men merker ingenting :-((

Jeg venter nr 2 og forige gang fikk jeg ingen tegn før det bare startet,da startet det med mens murringer,så mulig du er i gang da??

Er nok veldig forsjellig fra pers til pers dette.

Jeg vil vel anta at det forløper nogenlunde likt for meg denne gangen oxo. Så må vel bare smøre meg med tolmodighet.....

Godt formen din er så fin da, vi får heller prøve å nyte denne siste tia vår :-)

Lykke til da (spennende å se hvem som får først da;-)

Klemmer men litt fødestøv fra

Skrevet

Ja er vel ikke annet å gjøre... Ungene kommer når de er klar, rett og slett..

Lykke til til deg også:-)

Skrevet

at fødselen begynner kan komme som lyn fra klar himmel..., det gjorde den på meg sist!våknet da vannet gikk om natta...! JA innstill deg på å gå over tiden..de fleste gjør det! sist fødte jeg 3 dager før termin....denne gang forventer jeg å føde før, og herregud så ekstra langt dette svangerskapet blei....og jeg er da ennå ikke kommet til termin!!....

nyt tiden med stillheten...roen..og søvnen..for ALT blir annerledes når en får barn, det er idyllisk..men det erogså slitsomt....

ei som fortalte meg i går at sjansen for kolikkbarn blir mindre jo lenger en går gravid..DET er jo poisitiv for de som går over tiden.....jeg fikk en unge som hadde det sist....så det kan jo muntre opp til å ikke ville føde før termin vertfall...

Skrevet

Jeg føler på meg at jeg får et kolikkbarn.. det passer nemlig så dårlig siden jeg er alene om barnet ganske mye.. ( han er til sjøs 4 uker i slengen )

HVor lenge hadde barnet ditt kolikk ? En jeg jobbet med fikk en sønn som hadde kolikk i flere måneder... hun sov i gjennomsnitt 2 t døgnet...

Skrevet

Hei igjen "termin 31 Juli"

Ser vi har flere ting felles her (ikke bare termin datoen) Du er fra Bergen? Har oxo en ute/borte jobbende mann,ikke 4 uker da men off-shore 14 dg (litt bedre det da) men litt tidig var det jo he he

Skrevet

Sorry, men jeg tror nok ikke kolikk og før/etter termin har noen sammenheng! Min venninne som nettopp gikk 3 uker (!) over tiden har et kolikkbarn, og jeg har aldri før hørt noen teori om akkurat det som er beskrevet her. Det er så mange faktorer som spiller inn ifht kolikk, bla har selve fødselen mye å si (press på ulike ledd kan føre til skjevheter i ryggraden som gir urolige barn, dette kan behandles hos kiropraktor). Og den bærer vel sjelden preg av før/etter termin..

Skrevet

Har lest her inne at mange mener at mensenmurringer er et tegn på at noe er i gang. Jeg tror nok dette er veldig individuelt.

Ved mitt første svangerskap hadde jeg slike "smerter" (ikke fryktelig vonde) i 4-5 uker før noe skjedde. Hadde mye kynnere hele svangerskapet, men siste tiden ble de vondere og kraftigere. Det er vel dette som kalles maserier eller falske rier vil jeg tro...

Hadde egentlig ikke noe vondere da fødselen begynte, men hadde småblødninger i tillegg til mensensmertene, så jeg begynte å ane at noe var i gang. (Jeg var da 17 dager over mens.termin og 5 dager over UL.termin.)

Hadde disse mensenmurringene gjevnt og trutt i ca 18 timer, før det virkelig begynte å gjøre ordentlig vondt. Holdt da på å spy av smerte (og det kom plutselig), så da dro jeg på føden. Etter ca 11 timer der, var jenta vår ute!

Nå er det helt likt igjen. Har disse maseriene/ falske riene hver dag, opptil flere timer i strekk. Har nå 2 dager igjen til mens.termin og 14 til UL.termin. Har holdt på et par uker med disse "smertene" og regner nok med at det fortsatt er et par uker igjen!

Så prøv å ikke vent så mye. Nyt siste tiden av svangerskapet og sov mens du kan ;-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg fødte for 3 mnd siden. Eneste jeg merket dagen før vannet gikk på natta var at jeg var bittelitt kvalm, men tenkte ikke så mye over det. Lykke til!

Skrevet

he he, det er jo som å lese om meg, jo.

ikke hatt noen plager jeg heller, og nå er det to uker igjen. hodet har ikke festet seg og ingen tegn til noe, men så sier både legen og jordmor at fødselen kan komme uten at du har merket noe på forhånd. sukk. hadde vært greit å få et lite forvarsel. er nok redd jeg kkommer til å gå over tiden.

og vi er også mest spente på kjønnet.. "alle" vet jo hva det blir utenom oss. hvor skal du føde??

Skrevet

Jeg tenker det blir føden på KK i Bergen. Så veldig fint ut på storken, men har en samboer som er veldig i mot pga medisin hjelp, hvis det skulle være nødvendig, så vil han ikke flytte avdeling. Han var dessverre på jobb da vi skulle på visning, så han vet ikke at det bare er gjennom en dør, men men... Siden det betyr mer for han enn det gjør for meg, så blir det nok føden. Hvis vi får velge da.. er jo ikke alltid sikkert...

Ja skal bli spennende å se hvem som får rett mht kjønnet, Alle har jo sin teori:-)

Gjest -lilly-
Skrevet

Har du sett noe til slimproppen da?

Det er jo ett tegn. Men du trenger ikke se den, jeg så den ikke da jeg fødte første gang.

Ellers er jo mensmurringer et tegn. Og det at magen synker, men det trenger du heller ikke nødvendigvis merke så mye til. Du får ha masse lykke til ihvertfall :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...