Gå til innhold

hvordan går men ned i et avangerskap?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aner ikke jeg....Jeg har gått opp 14 kg og har 2,5 uke igjen...Ikke så værst, men skulle selvsagt ønske det var mindre.

Leste i et gravid blad og en som ikke ville gå opp noe i svangerskapet, hun begynte å trene, bassengtrening for gravide, og spiste nesten normalt, bare litt sunnere....Lettere sagt enn gjort, men er vel gjerne det som er formelen.....

ja,hadde vært fint å ikke gå opp noe. :) Men trøster meg med at modellveninna mi er 12 uker på vei og har gått opp 4 kilo :D hehe,finner litt glede i andres ulykke :P

Jeg skulle også likt å svømme,men er alltid masse folk der når jeg har tenkt meg dit...

Hei!

Er 26 uker på vei med nr 2 og har gått ned 5 kilo. Med forrigemann for to år siden gikk jeg ned 20 kilo fra jeg ble gravid og til jeg kom hjem fra sykehuset. Jeg fyste igrunn bare på sunne ting. Og gudskjelov for det for slikt styrer man jo ikke. Jeg var ikke så opptatt av å slanke meg men siden jeg i utgangspunktet var stor 125 kg var jeg mer engstelig for hva jeg skulle ha på meg hvis det ble 20 kilo pluss. Det var det som drev meg litt. Men jeg fikk jo aldri "gravidmage" sist og igrunn ikke nå heller og det syntes jeg var litt synd. For disse to gangene i livet mitt hvor du faktisk er kjempestolt av magen din så syntes den ikke. Jeg måtte jo hele tiden fortelle at jeg faktisk var gravid. Det høres sikkert ut som om jeg er kjempeflink men jeg kan jo legge til at i perioden jeg ammet sist fikk jeg helt "sjokoladekick". Spiste sikkert en 1/2 kilo sjokolade nesten hver dag for det følte jeg virkerlig at min kropp trengte det (noe som selvsagt var innbildning). Og det resulterte selvsagt i pluss 15 kilo mellom svangerskapene.

HMMMM!!!

Litt merkelig men jeg har igrunn endt opp slik jeg var (litt mindre faktisk)før jeg startet på dette svangerskapet, så jeg er igrunn fornøyd.

Det blir nok igrunn bare som det blir. Det viktigste tror jeg er å ikke fokusere så mye på det tror jeg.

Lykke til!

Kommer nok veldig an på dine spisevaner fra før trur jeg. Hvis du veit at du spiser både gal mat, mye snop og snacks....og i tillegg ikke rører deg så mye, klarer du helt sikkert å gå ned om du endrer litt på vanene dine. Men det var det med motivasjon og viljestyrke da.... :-)

Selv veide jeg 100 kg da jeg ble gravid forrige gang, og la ikke på meg mer enn 6 kg totalt.

Både lege og jordmor kan ha gode råd, men det er viktig å ikke presse seg til noe. Et svangerskap skal være en koselig tid, og ikke bare fokus på vekt og mat.

Lykke til framover!

• 2 uker senere...

Annonse

du må prøve å få i deg litt mat, sunn selvfølgelig ikke sjeldnere enn hver 3.time, det gjør at du ikke får de aller verste sugene som ofte leder til at man stapper i seg alt for mye av noe man blir vannvittig sugen på, som jo da ofte ikke er så veldig nyttig!! spis iallefall 3 frukter om dagen og mye fullkorn f.eks. knekkebrød, dette metter godt!! Det funket for meg ihvertfall!! Og kom deg ut å gå litt!! Lykke til!

Jeg var 98 da jeg ble gravid,mye kvalm og tok derfor av 10 kilo,har nå begynt å legge på meg igjen.

Forstår ikke hvorfor en skal tenke på å gå ned i vekt når en er gravid,har en ikke klart det på forhånd,må en vel legge det til siden når en gravid og heller prøve etter at barnet er kommet til verden.En annen ting er å tenke over at en kanskje spiser litt sundt,slik at en ikke plutselig legger på seg masse,men bevist tenke på slanke seg i svangerskapet klarer jeg ikke å forstå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...