Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #1 Del Skrevet 24. juli 2006 Fant ut at jeg var gravid for en uke siden og har røyket tilsammen ca 5 røyk siden det.... Var fast bestemt på å kutte HELT ut den dagen jeg testet positivt, men det er jammen ikke lett. Og jeg må ærlig innrømme at jeg mangler viljestyrke Nå på sommeren er det veldig vanskelig da man sitter ute hele kvelden, og mange rundt meg røyker. Kan noen gi meg noe råd om hva jeg kan gjøre/spise istedenfor å røyke?? Vil bare ha seriøse svar, jeg vet allerede at jeg er dum som ikke fullstendig har stumpet røyken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. juli 2006 #2 Del Skrevet 24. juli 2006 Hei på deg:o) Det som funket for meg var å tenke på at jeg ikke vil røyke resten av livet, hvem vil vel det, ikke sant? Som røyker så klarer vi som regel å leve med uvanen fordi vi er skråsikre på at vi vil jo komme til å slutte en gang. Jeg har også alltid sagt at jeg skal slutte den dagen testen er positiv, men inni meg har jeg ikke vært like sikker. Så den dagen jeg fikk positiv test så sluttet jeg faktisk! Det ble bare ikke noe tema å røyke mer. Det var jo selfølgelig litt for barnets skyld, men også for min egen! Jeg visste at hvis jeg ikke sluttet nå som jeg er gravid så kommer jeg aldri til å slutte, en bedre grunn kom rett og slett aldri til å by seg! Håper det var litt hjelp i min historie og mine tanker! Uansett kjempeflott at du har kuttet så drastisk ned!! ) Veien er kort til å ta deg en is på verandaen istedenfor røyk nå;o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #3 Del Skrevet 24. juli 2006 Det som hjelper meg er å sutte på sitrondrops:-) Også pusser jeg tennene flere ganger daglig, for smaken av tannkrem er kvalmende om jeg blander med røyk. Lykke til, dette klarer vi:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #4 Del Skrevet 24. juli 2006 ??? med førte mann stumpa jeg røyken samme dag jeg testet positivt... nå sliter jeg veldig.. er 5 uker på vei.. men holder meg innen 3-5 om dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 24. juli 2006 #5 Del Skrevet 24. juli 2006 Les Allan Carr sin "endelig ikke røyker" absolut å anbefale!!! :-D Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 25. juli 2006 #6 Del Skrevet 25. juli 2006 Hei! Vanskelig å si hva som funker for deg. Har man ikke motivasjon, så har man ikke det. Da blir man sittende å tenke på denne røyken og lure på om man kanskje bare kan ta en liten en...og da er det jo allerede kjørt. Da har du allerede inrømt for deg selv at det finnes en mulighet for å ta en røyk. Om du fjerner den muligheten i hodet ditt, og ikke engang tenker tanken, da blir det lettere. Jeg ser det ikke lengre som et alternativ, og det funker for meg. Jeg er ikke en røyker lengre, så da kan jeg ikke ta en røyk. Jeg har prøvd å slutte flere ganger, og hver gang jeg sprakk var det fordi jeg tenkte "åh det hadde jo vært godt med en røyk da". Jeg leste en del om hva røyking gjør med et foster, og da ble jeg enda mer inspirert. Jeg har alltid tenkt at jeg ikke vil være en av de som røyker resten av livet. Husker at mamma røyka og jeg syntes det lukta så vondt, ville helst ikke ha klem etter at hun hadde tatt en røyk. Så bottom line er vel; ta det du ser og bruk det om du kan. Mine venner tar en røyk, og jeg lukter litt på det og tenker "æsj....glad jeg ikke gjør det lengre". Så er jeg glad igjen. Men det funker for meg, ikke sikkert det funker for deg. Men en ting som er bra er tørket frukt! Det er godt, sunt og du kan ha med en pose i veska og knaske litt når de andre røyker. Nam nam :-) Håper du klarer det. Lykke til med svangerskapet :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilah Skrevet 25. juli 2006 #7 Del Skrevet 25. juli 2006 Les Endelig ikke røyker!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BAcer med mirakel-jente :) Skrevet 25. juli 2006 #8 Del Skrevet 25. juli 2006 YES!! Den leste jeg også! Kanonbra bok!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 25. juli 2006 #9 Del Skrevet 25. juli 2006 Hei Jeg har vært helt røykfri i en uke etter å ha lest boken til Alan Carr. Kjempebra bok. Hadde ganske store problemer de første dagene fordi jeg hver time var liksom på vei ut for å røyke, og ble stressa når jeg ikke kunne det. begynte derfor å gå ut og ta meg et drops. Satt på "røykeplassen" min og sugde i vei på dropset. Fungerte faktisk for meg. Fikk liksom "pausen" min men uten røyken. Har også veska full av tyggis og kjærligheter på pinne. Men det blir mindre og mindre behov for erstatning, måtte bare ha dem for å komme over vanekneika . Nå merker jeg at jeg ikke er så opphengt i hvor mye klokka er. Blir faktisk overrasket jeg. Og tanken på røyk merker jeg også blir mindre og mindre for hver dag som går. Håper bare det fortsetter slik :-) Lykke til og STÅ PÅ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 26. juli 2006 #10 Del Skrevet 26. juli 2006 Ja, det er sant. Jeg tar fortsatt pauser på jobben i en overgangsperiode. Tar med meg noen andre ikkerøykere og drikker vann og bare kommer meg vekk fra plassen litt. Det verste for meg var å savne pausene. Gleder meg forøvrig til å kunne fortelle sannheten om hvorfor jeg endelig klarte det :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2barns mamma i juli-08?? Skrevet 26. juli 2006 #11 Del Skrevet 26. juli 2006 Synes det er rart at det ikke er motivasjon nok med å slutte å røyke når dere vet at dere har et LIV inne i magen deres... sluttet tvert jeg fikk positivt på testen min jeg og kjenner ingen sug i hele tatt!! Tenker først å fremst på den lille i magen min enn på at jeg har lyst på røyk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2barns mamma i juli-08?? Skrevet 26. juli 2006 #12 Del Skrevet 26. juli 2006 Vil også informere noe dere røykere burde tenke over.... (IKKE FOR Å PROVOSERE!!!) men fakta...) hver gang dere tar dere en røyk så reduserer dere oksygenopptaket til den lille med HELE 40%!! tenk over det...... synes det høres heeelt forferdelig ut jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå