Gå til innhold

har termin 4.januar og veit ikke åssen vogn jeg burde ha.. noen som vil gi meg tips?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må finne ut om du trenger kombivogn eller bagvogn. Hvis du ikke bor i blokk uten heis, er det greit å kjøpe en brukt bagvogn for de første månedene, og deretter å kjøpe en ny sportsvogn/kombivogn etterhvert. Og så er det valget mellom tre eller fire hjul, pris, vekt, bilvennlig, asfalt eller skogsturvennlig,....... veldig mye å velge mellom.

Jeg er litt innhabil, siden jeg holder på å selge vogna mi på finn, men Teuonia Mistral Sport er en genial vogn helt fra nyfødt stadiet entem med pose eller softbag oppi, og ut vognperioden.

Mye vogn for pengene !

Se www.teutonia.com

Under mistral

Det er en 4 hjuling med håndtak som kan svinges over for å endre kjøreretningen.

Den kan legges helt flatt, og er stødig og god å trille.

Vi har vært fornøyde på alle punkt, bortsett fra at den har litt liten handlekurv. Men det er en bagatell i den store sammenhengen.

Jr har ihvertfall likt vogna kjempegodt, og bruker den enda til soving selv om han er 2,5 år.

Annonse

Ja, det kan du. Du har en myk bag oppi vogna de første månedene, den kan du bære babyen i, og den fungerer fint som reiseseng mens babyen er liten. Når babyen vil sitte i vogna, kan du gjøre om bagen til en pose, ved å fjerne de harde delene. Vi har Mistral og er veldig fornøyd!! :o)

Jeg har også Teutonia Mistral og er SUPERFORNØYD! Den kan du bruke helt til ungen ikke skal ha vogn lenger og er lett, tar liten plass, men er allikevel romslig... Super vogn :o) Siden du får barn i januar trenger du ikke så stor bag heller, så kan fint bruke kombivogn :o) Andre vogner jeg ville sett på er:

- Teutonia Spirit S3 (www.teutonia.no under Spirit s3)

- Teutonia Mistral S (samme link som over, men under Mistral S)

- Emmaljunga Cerox (www.emmaljunga.se under Cerox)

Annonse

Jeg har termin i November, og vi har kjøpt en Emmaljunga Edge Duo Kombi. Tror det blir bra! Kjøpte den fordi flere vi kjenner har den og er kjempefornøyde :) men vi har jo ikke prøvd den selv enda da.. hihi :)

Duo-vogn har separat bagdel og sportsdel, slik at når barnet ikke vil ligge i vognen mer (evt ikke får plass) bytter du til sportsdelen på vognen. Du kan laste ned hele katalogen til Emmaljunga på www.emmaljunga.no og lese om alle funksjonene.

Edge Duo Kombi kan brukes fra fødsel av til barnet er minst 3 år. Du kan også velge et understell som er slik at du enkelt kan endre kjøreretning (altså om du vil ha barnet mot eller fra deg) ved å vippe håndtaket over. Du slipper da å løfte av bag/sportsdel.

Duovogn/bagvogn sitter bagen direkte på vognunderstellet, kombivogn er en sportsvogn med bag oppi... Jeg er fan av kombi, duovogna er mye mer klumpete og tungvint å ta med seg bagen..:-)

Ville gått for Cerox fremfor Edge... Ceroxen er myyye lettere, tar mindre plass i bilen, grei å bære med seg osv osv... Duo Edge må du løfte av hele bagen på og den er TUNG og stor..! Ta deg en tur i butikken og se og be om å få prøve begge to...

Har hatt både edge og cerox, og jeg synes ikke ceroxen er mindre og lettere. Den er tyngre å trille og tar større plass sammenlagt (hvis du sammenligner med sportsvogndelen på edge, bagdelen tar større plass men er fortsatt lettere å trille). Savner edge vogna mi (ble ødelagt på flytur, derfor jeg har cerox nå), og hvis vi skulle få flere barn så ville jeg nok selge ceroxen og heller kjøpe ei brukt edge-vogn! Synes foresten sort vogn er finest.. Lykke til med vogn og baby! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...