Gå til innhold

Dere som har babyer som sover en gang på dagen, når begynte de med det?

Anbefalte innlegg

Er egentlig bare på besøk her; minsten er snart 10 mnd. Lurer på om tiden snart er inne for en lur om dagen, tenkte jeg skulle høre med dere som har litt større barn! (Har jo det selv, men husker ikke hvordan det var med sovingen!)

Klem fra snart medlem av 1 - 2!

Fortsetter under...

Ca 11 mnd her. Det gikk helt av seg selv - det gikk gradvis litt lengre før hun ble trøtt om morgenen, og etter en 2 timers lur fra ca halv tolv til halv to, var det ikke nødvendig med ettermiddagslur.

Dersom det er spesielle ting som skjer, eller at hun våkner grytidlig, kan det fremdeles være at hun trenger 2 lurer. Men det lar jeg henne styre selv.

Tulla mi er 1år og 2 uker sover enda to blunder tilsammen 3 timer. Det hender hun bare sover en blund, men da må det skje mye rundt henne så hun blir veldig opptatt.

Er spent hvordan det blir når hun begynner hos dagmamma.

Jenten min er 16 mnd, og sover fortsatt 2 hviler om dagen!

Prøvde å kutte ned til en, men det funket rett og slett ikke, hun må ha 2, hun! Sover da 1, 5 til 2 timer første hvil, og 1 til 1,5 andre hvil (Gjennomsnittlig 3,5 t. pr dag).

Sover ca 12 timer på natten.

Hun har godt sovehjerte, tulla mi:-)

Annonse

Hei:-)

Min sønn er 12 mnd og han gikk over fra 2 til 1 lur for ca 14 dager siden. vi hadde så problemer med å få lagt han på kvelden etterhvert derfor sløyfet vi lur nr 2. Før sov han fra ca 10 til 11 og fra 14.30 til 15.30, og nå sover han fra 12 til 13. (han har aldri hatt noe særlig godt sovehjerte på dagen..)Han er et skikkelig troll på ettermiddagen nå for tiden, men vi får håpe det bare er en fase og at det går seg til med denne ene luren:-)

Tobias har egentlig aldri hatt mer en en lur om dagen. Han hadde ikke særlig godt sovehjrte da han var baby - og sovnet bare en liten lur i vognen. Da han var rundt 8 mnd kunne jeg legge ham våken på dagen og så sov han i ca halvannen time. Sånn holder han på enda, han er 19 mnd nå. Noen dager sover han ikke på dagen, men da er det som regel fordi han har sovet ekstra lenge om morgenen.

Annonse

Min datter begynte med en lur om dagen da hun begynte i barnehagen, for der sov de barne en gang om dagen. men da sov hun også 3 timer! Nå er hun 20 mnd. og sover ca. 2-2,5 time på dagen (fra ca. kl. ett).

Å gå fra 2 til 1 lur regulrere de nok selv, så lenge ikke omstendigheter utenfra bestemmer (som barnehager som ikke kan være fleksible).

Klarer hun ikke sovne rundt syv om kvelden og dette tar lang tid, ville jeg vurdert å gå over til en lur om dagen.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...