Gå til innhold

Et Norsk navn som passer med Mohammed?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hjelp! Min arabiske mann har f..... seg på at hvis vi får en gutt skal han hete Mohammed, å da f..... jeg meg på at da skulle han ha et norsk navn også. Hva står til Mohammed da. Det kan stå både før og etter.

 

Vi har ikke samme problem med jente navn, for det er flere arabiske jente navn som også funker i Norge. Vi har tenkt på Nadia, Aisha, Jasmin, Sarah eller Hannah. Hva synes dere om jente navnene våre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

t norskt navn sammen med Mohammed.. Skal vi se..

 

Erik Mohammed

Emil Mohammed

Simon Mohammed

Noah Mohammed

 

Mohammed Christoffer

Mohammed Leander

 

Nesten alt kan brukes sammen med Mohammed, synes jeg da...

 

Lykke til med navnevalget!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aisha er et nydelig jentenavn! Liker det veldig godt, men hverken jeg eller mannen min er arabiske eller muslimske, så det blir kanskje litt rart for oss å bruke det. Men det står på listen vår! veldig,veldig fint navn.

 

Mohammed er et veldig vanlig navn, men det passer jo sammen med de fleste navn.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde kanskje vært kult å mikse det med et kristent navn. :) For å gjøre sønnen deres SKIKKELIG flerkulturell. Hehe... :)

 

M. Samuel

M. Noah

Christian M.

 

osv......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg har det samme problemet, men har funnet gutte navn daniel mohammed men det er verre med jente navn fordi jeg vil ha bade arabisk og norsk, engelsk navn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Vi tygger litt på Simen Mohammed. Huff det er ikke lett dette her, man skal jo gjøre alle til lags. Min svigermor i Kuwait sa med en gang "dette blir en Mohammed." Men Daniel Mohammed var jo veldig fint navn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er han HELT urokkelig? Jeg mener det finnes da mange flotte arabiske navn som også knytter seg opp mot tro og kultur! Jeg mener man kan jo faktisk befolke et helt land med folk som heter Mohammad!

 

Får barna fars etternavn og det er ikke oppe til diskusjon! Da kan det vel være forhandlingsgrunnlag i dette, eller?

 

Jeg syns Hannah er vidundelig, særlig fordi det knytter sammen de to "dimensjoner"barnet faktisk har sitt opphav i.

 

Jeg må le litt av hun som sier man kan kombinere hva som helst med mohammad, og det tenker jeg meg er en følelse som oppstår fordi vi (norske) kanskje ikke helt forstår navnet og den tilknyttningen og den rollen det spiller - for din mann!

 

Dere kan jo tenke rytme, sånn at fornavnet får samme forbokstav som etternavnet også mohammad imellom der??

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at ingen norsk navn passer med mohammad!

 

MEn hvorfor mohammad? det er en hah andre arabiske navn som er mere "moderate". Jeg er fra midt-østen selv, og derfor vet hva jeg snakker om:

 

forslag: Adam (father of humanity i følge Islam)

Faisal

Hamza

Bilal

 

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at "alle" heter jo Mohammed, stå i hvilken som helst butikk å rop Mohammed, å da kan du tro at du får svar.

Det har jeg sagt til han også, men det er familiegreie det der. Han har egentlig moderert seg fra Mohammed Walid Sherif til kun Mohammed.

Men jeg har fått igjennom at vi skal ha et norsk navn først. Så kan vi kalle han ved det første navnet og svigerfamilien kan si Mohammed, så blir alle fornøyd:-)

 

Jeg håper på en jente, for da får jeg ha veto rett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Oj, den var ikke helt grei nei!!! Sorry, ingen forslag... Om man ikke skulle dra den helt ut og kalt ungen Ola Mohammed for virkelig å understreke "hvor han kommer fra"....

 

Fine jente navn! Likte alle jeg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...