Gå til innhold

Amming FØR eller ETTER grøten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Burde man amme babyen før eller etter grøten? Har hørt ulike ting med tanke på

1. å få babyen mett

2. få babyen til å spise grøten (overtaling...)

 

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...

Jeg har hørt at det er greit å la barnet få drikke seg utørst på pupp før det får grøt. Det er dessuten best for melkeproduksjonen å la barnet suge når det er sultent. Fikk i dag høre at det er best å gi grøt først og pupp etterpå. Viktig at barna blir skikkelig mette og får i seg nok næring når de begynner å bli større. Ble litt i tvil om hva jeg skal gjøre heretter. Har hittil ofte fulgt det første rådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har også hørt forskjellig - noen sier amme først, andre sier mat først. Ikke så lett å bli klok på det.

 

Jenta mi er 6 måneder og jeg har tenkt å amme henne (ikke fullamme altså) frem til hun er et år. Jeg velger derfor å amme før måltidene på dagtid. På kvelden får hun grøt først, bades og ammes rett før sengetid. Hun spiser lite når jeg ammer først, men jeg er ikke bekymret for det - hun er god og rund.

På et eller annet tidspunkt skal den faste føden overta mer og mer for morsmelken, men jeg er svært usikker på når.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hs sa vi skulle amme både før og etter babyen fikk grøt. For meg passet det best å amme kun etterpå. Var greit at hun var litt sulten da hun skulle få grøt så fikk hun heller pupp som "dessert". det viktigste er imidlertid å finne ut hva som fungerer best for deg og din baby.

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

hi hi. Både før og etter grøt hørtes litt ut som en sånn helsesøster som tar oppgaven om å fronte amming litt langt;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...