Gå til innhold

Følte meg lite genial når jeg gikk inn på siden

Anbefalte innlegg

Tenkte dette var forumet for folk som faktisk har fått unger med en fyr på over 90 :P hjernen er i sommermodus...

Men ja,jeg har lest litt nedover her og tenker på at jeg later som om jeg er fornøyd,men jeg kjenner meg alt for godt igjen i alt dere skriver.

Jeg er ikke sånn overspiser av mat,jeg kan heller skippe alle måltidene en dag så lenge jeg får sjokoladen min. Og jeg veier mye mer enn det ser ut som om jeg gjør.

Det værste er alt maset fra alle. Jeg fikk faktisk det "geniale" rådet fra tanta mi at jeg burde begynne å røyke,fordi da spiste man mindre....Jah,men det gjorde jeg faktisk ikke.

Er det ingen her som har noen gode råd på hvordan man kan gå ned litt? Jeg har lest den:" Spis frokost som en konge,middag som en prins og kveldsmat som en fattigmann" Men jeg spiser jo egentlig bare frokost. Jeg er så matlei om dagen,og så spiser jeg masse frukt. og ettersom jeg er svimmel og kvalm KONSTANT har jeg ikke lyst til å begi meg ut på tur aleine og plutselig svime av ett eller anna sted... Men folk skjønner liksom ikke det,de tenker bare at man er lat når man er feit, jeg har 2 søstre som er tynne som fliser og spiser det dobbelte av meg,og ingen av dem er noe aktive. Det er så sykt plagsomt!

Fortsetter under...

for å gå ned i vekt så må du jo få opp forbrenninga. og det gjør du IKKE ved å unnlate å spise. du skal spise regelmessig gjennom hele dagen, gjerne hver 4. time. at du ikke spiser kan jo også gjøre at du er kvalm og svimeferdig.

i tillegg må du bevege deg. eller sette ned kaloriinntaket deretter.

du kan faktisk spise sjokolade selv om du vil ned i vekt, men du trenger vel kanskje ikke spise den lyseste elelr bli mett av den.....

dessuten. du skal ikke slanke deg mens du går gravid. skal du ned i vekt da skal det være sakte og veloverveid. ikke noen skikkelige hardkurer med høy fettforbrenning.

Satt å leste nedover her,tenkte jeg skulle anskaffe meg en slik Grethe Roede bok,jeg klarer ikke å spise mye mat fordi jeg er så matlei i denne varmen,og om jeg tvinger i meg mat så kommer det bare opp igjen,og da er jeg like langt. Jeg drikker bortimot 5 liter vann om dagen da,klart å få opp vanninntaket mitt i det minste. Men med en oppskriftsbok er det kanksje enklere å finne ut hva man har lyst på og ikke :)

Men vet du om det er farlig å drikke sukkerfri brus når man er gravid? Jeg drikker som regel ikke brus,men om jeg gjør det pleier det å være light. Men den skal jo være forferdelig kreftfremkallende,og da bør man kanskje ikke bøtte nedpå med det om man får lyst på brus?

Jeg prøver de små forandringene i det med å bevege meg,går om det ikke er skikkelig langt dit jeg skal,tar trappa istedenfor heis,og jeg har trapp i huset til ogmed,doen er oppe og stua er nede,og må på do en gang i halvtimen omtrent (hehe,høres skikkelig patetisk ut) ,men jeg har akkurat flyttet hit jeg bor,og det er midt i svarte skævven,det går bare merkelige traktorveier,og er massevis av elg og sånne "ville" dyr omkring. Og ingen som jeg kan gå sammen med. Fryktelig kjett å tusle rundt aleine når jeg er aleine mesteparten av dagen,.

synes kanskje vanninntaket ditt er ganske høyt. husk at man skal ikke drikke for mye vann heller for det skyller ut diverse salter man trenger. vann fjerner jo også en del sultfølelse og kroppen trenger energi. det kan ikke vann gi.

tror nok ikke sukkerfri brus er farlig om man drikker det sjelden, men jeg ville nok ikke brukt det om det gikk noen liter hver dag. på kurset jeg har gått er vi blitt oppfordret til å bruke 'ordentlig' vare. tror det er mest fordi man kanskje heller nøyere seg med litt istedet for å hive i seg ekstra fordi det ikke 'stopper sulten'.

husk at elg ikke er farlig om du ikke provoserer den eller om den har unger. ulv og bjrn er det såpass få av at de er ingen reell fare for de fleste. høres jo ut som du er flink til å bevege deg så kanskje bare intensivere litt i det du gjør. øke litt tempo når du går for eksempel. ta en tur ut og plukke bær er jo fin trim nå framover.

er ikke så flink til å trimme selv, men fulgte et kurs på treningsstudioet her fra oktober til jeg ble gravid nå i mai. i løpet av den tiden klarte jeg å miste nesten 20 kilo, men det er nok mest pga spinningtimene. er ikke så flink til å trene utover det. har det litt som du: ukjent på stedet, kan ingen stier og lei av å gå alene (selv om jeg kan ta med meg vesla). har liksom så mye annet som skulle vært gjort så det blir nedprioritert.

Jeg leste ett eller anna sted at man burde drikke minst 4 liter om dagen på sommeren når man var gravid,fordi da var man litt mer utsatt for innfeksjoner og greier. Men jeg leser kanskje for mye ;p Bekymrer meg uten grunn og greier.

Elg er farlig når de spiser de gjæra eplene som er i hagen her :P

Jeg har egentlig treningskort jeg og men det er for styrketrening. Elsker å svømme,men i svømmehallen så er det masse folk hele tiden og er ikke akkurat keen på å vise meg i bikini om dagen heller....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...