Gå til innhold

Må man gi begge bryst ved hvert måltid?

Anbefalte innlegg

Må man gi begge bryst ved hvert måltid? Eller går det greit å gi bare det ene så lenge babyen virker mett...? Har til nå (1 mnd) bare gitt det ene, synes det funker greit - er jo fremdeles ganske sår - men blir jo da 6 timer mellom hvert bryst, så ødelegger kanskje litt for melkeproduksjonen...?

Fortsetter under...

noen klarer seg fint med et bryst , noen har mye melk i et bryst, eller babyen har lite magemål.

det går helt greit for produksjonen som regel - den tilpasser seg etterspørselen. jeg har selv ammet alle tre med annehver pupp. (Har en litt slakk pupp og en litt fyldigere til en hver tid- men det bryr jeg meg ikke om!)

• 2 uker senere...

Er det dumt å gi bare den ene puppen ved hvert måltid når det kan gå opp til 4 timer mellom hvert måltid? Fikk beskjed om at jeg ikke burde vekke han oftere enn hver fjerde time på dagen, fordi han fikk i seg så mye.. men som oftest spiser han oftere da..

Han er 10 dager gammel. Jeg har masse melk. har vært pg fått ammehjelp på barselpoliklinikken, det var de som sa jeg ikke burde vekke han oftere enn hver tredje-fjerde time. Han spiste 100 g på ett bryst når jeg var der sist, og han hadde lagt på seg fra ca 3500g til 3800 g fra fredag til tirsdag..

Annonse

Har du masse melk og barnet får opp 300g over helgen er det ikkenoe problem å amme bare på et bryst som du nevner det. Så sant du ikke sliter med tette ganger og kuler, og at barnet sover mer om natten enn på dagen. Hvis det sover mest på dagen er det verdt å vekke for å få maten inn på dagtid. Og kuler vil man jo unngå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...