Gå til innhold

Hm.. burde jeg bestilt en time kanskje..?


Vibeke28(fått to jenter)

Anbefalte innlegg

Jeg er 8 fullgåtte uker (i morgen). Har ikke vært til kontroll, ikke bestilt engang. Tenkte jeg skulle ha bestilt til uke 10-11 jeg da. For det er jo egentlig bare info man får første gang? Og prøver og sånt da..

De prøver vel ikke å måle magen engang så tidlig?

 

Og de hører vel ihvertfall ikke hjertelyden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos fastlege så skjer det svært lite første gangen så det er ikke noe å stresse med. De tar diverse blodprøver og sender inn - kanskje det er lurt å ta tidlig? Hvis man mangler noe, f.eks jern får man beskjed om det. Jeg hadde mer glede av å prate med sykepleieren som tok blodprøvene enn legen. Hun ga flere råd om kosthold, livsstil osv. Ikke noe revolusjonerende, men hun var mor selv og jeg synes hun ga gode råd. Ingen måling av magen nei, men man må opp på vekten :-)

 

Hvis du har et sterkt ønske om å føde en bestemt plass kan det også være lurt å bestille time nå siden det er legen som sender inn papirer til sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sikkert bestilt time, både pga nyskjerrigheten min og pga av at det som regel går litt tid før du får komme til uansett. Jeg bestilte i dag og fikk om 3uker. Hjertelyden er vanlig å høre på første gang du er hos jordmor. Så jeg tror jeg fikk høre den rundt om så langt som du er på vei nå =)

Men dette med timebestilling er veldig forskjellig fra sted til sted. Noen steder tar de ikke inn gravide før i uke 11-12, mens jeg har vært med begge mine i uke 8. De måler vel ikke magen men sjekker vekt, blod, urin osv.

 

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg gjør det jeg tenkte på jeg. Bestiller time til uke 10. Også prøver jeg å få jordmor i uke 14..

 

Jeg har jo vært på ul..=)

 

Takk for svar jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten kommentar til det med søknad om fødeplass; jeg snakket med jordmor for en tid tilbake og hun sa at jeg selv skulle ringe sykehuset og søke om plass. Har gjort det og fått plass allerede - så altså ikke nødvendig å vente på dette hvis man har bestemt ønske om hvor man vil føde, f.eks Riksen blir jo raskt fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...