jojjo Skrevet 24. juli 2006 #1 Skrevet 24. juli 2006 erfaringer? er uke 34, blir lagt inn til observasjon. Vet liksom ikke hvor engstelig jeg skal være..Ender jeg opp med keisersnitt før tiden tro? Er det vanlig?
gullets mamma Skrevet 24. juli 2006 #2 Skrevet 24. juli 2006 Hei! Jeg hadde preeklampsi frem til gutten min ble født i februar.De satte igang fødselen litt før termin for meg.Det spørs hvor mye preeklampsi du har hva de vurderer at de må gjøre.Det aller viktigste for å unngå å bli dårlig er å holde seg i ro og stresse minst mulig.Jeg vet det er vanskelig,men du får bare prøve å tenke på den lille i magen.Dersom barnet må tas for tidlig,så har du kommet såpass langt at det kommer til å gå helt fint.Jeg har jobbet 3 år på avdeling for for tidlig fødte barn og har sett der at det er utrolig sjeldent noe tull med såpass store barn.Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #3 Skrevet 24. juli 2006 Hei. Jeg hadde det forrige gang. Ble også innlagt i uke 34. Du får nok ikke keisersnitt medmindre det blir veldig alvorlig (etter det jeg har hørt gjør det sjelden det) Om de mener svangerskapet bør avsluttes blir du nok først satt i gang. Først med piller eller gele i skjeden, når du er moden får du event. drypp. Hvis de ikke klarer dette blir det keisersnitt. Først vil de se hvordan symptomene dine utvikler seg. Følge med på urin, nyrer (blodprøve), drikke i forhold til urin og blodtrykk. Det er viktig at du slapper av, spes om blodtrykket er høyt. Hvis du har mye vann så må du være forsiktig med salt i maten.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #4 Skrevet 24. juli 2006 De vil og ta ultralyd for å sjekke blodgjennomstrømmingen fra morkaken til babyen.
Mynona-4.aug.-termingutt! Skrevet 24. juli 2006 #5 Skrevet 24. juli 2006 heisann! Jeg har lett preeklampsi, og var innlagt til observasjon et døgn i forrige uke. Det jeg fikk beskjed om var at fødselen ville bli satt i gang om prøvene forverret seg iløpet av det døgnet. Da de ikke gjorde det kunne jeg bare dra hjem og ta det så mye med ro som mulig! Keisersnitt har ikke blitt nevnt for min del ihvertfall, kun igangsetting. Men så lenge prøvene mine ikke forverrer seg så er det bare å vente på at ting skjer naturlig. Lykke til!
Ninn (har født:) Skrevet 24. juli 2006 #6 Skrevet 24. juli 2006 Hei! Hva er preeklampsi egentlig? Jeg er nysgjerrig. Og hva er symptomene på det?
Brummeline3barnsmor Skrevet 24. juli 2006 #7 Skrevet 24. juli 2006 Preklampsi er det samme som svangerskapsforgiftning.....tegn på dette er høyt blodtrykk, proteiner i urinen, ødemer og pannehodepine..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå