Gå til innhold

Hva er normal blodprosent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Målte den i dag. hadde 11,5 tror jeg...er det hlyt? lavt? noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er forresten i uke 29..

Skrevet

tror det er ganske normalt, mitt var 12,6 i dag det og fikk beskjed om at det var godt!

Skrevet

D e ganske normalt:)

Hadde ned i 8.9 og fikk kjeft,for d va altfor lavt..

Skrevet

det er greit, men den bør helst ligge over 12 og under 13,5

Skrevet

Legen min sier over 11 og under 13,5

Skrevet

Gravide bør ha en blodprosent over 10 fordi det er fare for at man mister endel blod under fødsel.

Selv hadde jeg en blodprosent på 9,3 ved forrige kontroll og fikk da beskjed om å begynne på jerntabletter.

Som regel blir man bedt om å regulere blodprosenten gjennom kostholdet ved tall over 10.

Skrevet

Jeg har gått fra 13 til 10,5. Litt lavt, men gravide går gjerne ned en del pga økt blodvolum. 11.5 er ganske bra til gravid å være. Så vær fornøyd med den! ;-)

Skrevet

jeg er sykepleier, og du skal egentlig ligge rundt 13 for at det skal regnes som "normalt". 11,5 er ikke veldig lavt, men den blir fort lavere når du er gravid. jeg gikk fort nef fra det til 10,5 og nå spiser jeg jern to ganger daglig for jeg er kjempetrett og sliten/svimmel. du bør sjekke jernet ditt ganske fort igjen slik at dere ser om den går lenger ned. det er heller ikke farlig å begynne ta tislkudd, det finnes milde preparater på apoteket, spør der!

Skrevet

Det er bra med Hb på 11,5. Jeg var til kontroll i dag 35 uker på vei, og hadde en Hb på 10, 8 - det var greit nok. Da jeg var 30 uker lå den på 10,5, som var grensen. Hadde den ikke steget ti i dag, måtte jeg tatt jerntilskudd, sa legen min i dag.

Så ikke bekymre deg du =)

Skrevet

regelen er vel at så lenge du ikke kjenner noe av det er det greit med en hb over 11.. men likevel, den går fort nedover når man er gravid. også på slutten. for ikke å snakke om alle krefter man bruker på fødsel og etterpå!

legen min anbefaler milde preparater for å bygge opp hvis man ligger rundt 11-11,5, og duroferon hvis en går nedover mot 10,5. han har mange år på nakken, så jeg velger å høre på han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...