Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #1 Del Skrevet 24. juli 2006 Hvor mye melk er det i én pupp? Høres ut som et merkelig spørsmål, men jeg har enda ikke prøvd å pumpe meg. Nybakt mamma og ganske så fersk på området... Jeg spør fordi jeg lurer på hvor mye jeg bør fylle flaskene når jeg pumper meg - slik at det er nok til ett måltid. Hvor mye spiser bebisen, sånn cirka...? Vet at det sikkert er veldig individuelt... Men hvor mye spiser en baby MAKS (for å være på den sikre siden)? Alle bryststørrelser kan produsere melk, men det er selvfølgelig mindre lagringsplass i et mindre bryst - og man må muligens gi babyen av begge bryst til hvert måltid og kanskje noe hyppigere også. Tilføyer at jeg bruker C-cup og at det holder å gi babyen ett bryst. Hvor mye bør jeg regne med å få pumpet ut hvis det f.eks. er 2 timer siden amming? Stor forskjell på manuell og elektrisk pumping? Takker for alle svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5715329-hvor-mye-melk-er-det-i-%C3%A9n-pupp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #2 Del Skrevet 24. juli 2006 Melkemengden reguleres antagelig etter hvor mye babyen din trenger, dvs stimulerer. Hvor gammel er babyen din? Min baby er snart 6 mnd, og har aldri drukket mer enn 220 ml pr måltid. Men det varierer fra 100 til 200 til vanlig, alt etter som. (Morsmelkerstatning, that is) Og ang pumping.. man pumper ofte mer ut med elektrisk pumpe enn med håndpumpe.. Og babyene klarer ofte å drikke mer enn man klarer å pumpe. Men dersom du er i tvil kan du jo veie babyen din før og etter måltid (ikke ta vekk eller legg til klær, ha samme bleie) Differansen i gram tilsvarer antall ml. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5715329-hvor-mye-melk-er-det-i-%C3%A9n-pupp/#findComment-5718957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå