Gå til innhold

Noen som vet hvor lang tid det tar å få vite hvilke bakterier jeg har på sårene på brystknoppene mine??

Anbefalte innlegg

Må til legen i morra, har sprekker på brystvortene mine som ikke vil gro. de væsker litt også. Regner med de kommer til å ta prøve av sprekkene for å vite hvilken behandling jeg skal ha, men får jeg vite det med en gang el må det sendes inn?? Reiser nemlig på ferie på onsdag...

Fortsetter under...

Da jeg var hos legen for dette, så fikk jeg resept på antibiotika samtidig som han tok prøvene. Så fikk jeg beskjed om at hvis det var en annen type bakterie enn han trodde, sånn at antibiotikaen ikke hjalp så skulle jeg få beskjed. Men jeg fikk aldri høre noe mer fra han, og antibiotikaen hjalp litt... Men de ble ikke borte før jeg tok ibruk skjold.

Hvis det viser seg at det er bakterier og de må dyrkes for å bestemme nøyaktig, kan det vel ta opp mot en uke før du får svar. Men hvis du skal være i Norge i alle fall, vil det ikke være noe problem for legen din å fakse en evt ny resept til et hvilket som helst apotek.

Uansett veldig lurt å få tatt prøver av sprekkene - selv om det kan bli venting.

Vær forresten obs på at det kan være en alvorlig soppinfeksjon du har, og da vil antibiotika gjøre vondt verre. Så jeg hadde ikke begynt på antibiotika uten at det var påvist bakterier. (Kan jo hende at det ikke foreslås antibiotika i det hele tatt, ville bare nevne det...)

Lykke til og god bedring! Håper du finner ut av det og får noe som hjelper fort slik at du får en flott ferie med friske pupper ;)

Prøver fra legekontor sendes med bud inn til reg.sykehus. Der dyrker de prøven, lar det stå til dagen etterpå, og da kan du i teorien få svar. Men så er det denne postgangen da fra sykehus til legekontor. Jeg ville ringt og mast.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...