Gå til innhold

Tøybleier fra SparKjøp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har noen - kanskje 10 i flanell - som vi brukte litt som supplering i starten da gutten var liten og brukte brettebleier fra Nøstebarn. (Han gikk over til formsydde da han var ca 8-9mnd. Er nå 15mnd.) Vi har brukt de som "håndklær" etter bading, og skifte"kladd" for å beskytte teppet på stellebordet ved skift. Jeg og min mann synes raskt de ble for små til gutten vår. Vi fikk ikke brettet de slik som nøstebarn-bleiene (de brettes slik at de får en "pølse på midten foran tissen og rompen). Dessuten har de lavere oppsugingsevne og tørker litt langsommere. Alt i alt anbefaler jeg de IKKE til bleiebruk. De er ellers geniale til håndklær, skiftekladd og gulpekluter i begynnelsen!

Vi har vel omtrent same erfaring som Trollet i esken. Bleiene blir fort for små, og dessutan synest eg ikkje dei blir så mjuke som f.eks. gasbleiene frå Nøstebarn når dei har lufttørka.

Dei var greie å ha dei par første vekene (trengte ikkje så god oppsugingsevne for vi bytta bleie ganske ofte, og Nøstebarnbleiene virka uoverkommelig svære for ein nyfødd baby), men etter det har dei blitt brukt som handdukar og gulpeklutar til å ha under hovudet i senga. Til det er dei kjempeflotte!

Ein pakke brettebleier frå Nøstebarn kostar ikkje mange kronene dei heller, så eg ville nok gått for dei til bleiebruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...