Gå til innhold

hei... litt bekymret.... symfysemål. i uke 25-.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg målte symfysemål i uke 22 da var det på 19 ligger rett nedenfor den røde streken men innenfor området.....

var hos legen idag hun målte den til 22 i uke 25...

hun rotet litt og skrev i uke 24 men jeg byttet uke til 25 idag... og sa da ifra om dette og hun blei pottesur.....

turte ikke spørre om noe mere jeg da....

jeg ligger jo innenfor det mørkegrønne feltet rett under den røde streken så da er jeg vel innenfor normalen...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen fare!

Jeg ligger langt under det GRØNNE feltet på SF-mål, og har aldri vært i nærheten av den røde streken... Regner med jordmor hadde sagt fra om det var noe galt, men det har hun ikke :)

Skrevet

lettelse å høre.... for jeg har jo vokst 4 cm på tre uker... så det forandrer jo på seg...og det er jo livvat der nede....

men er jo ikke så stor eller det var jeg heller ikke for syv år siden...

Skrevet

SF-mål er egentlig ikke noe godt mål sa jordmor til meg. Mange bruker det til vektestimering mot slutten, men en venninne av meg fikk beskjed om at hun ventet en baby på nesten 4000 gram, og ut kom en bitteliten jente på 2700 etter SF-mål :)

I tillegg er det veldig forskjellig fra hvem som måler, hvor stor livmoren er, hvor mye/lite fostervann osv...

Det viktigste var at det fulgte en noen lunde grei kurve. Jeg har alltid lagt under det grønne feltet, men vokser likevel jevnt og trutt "der jeg ligger"

Skrevet

jeg er 22+0 i dag, har vært til jordmor for første gang, og jeg lå langt OVER streken og det grønne feltet og alt som var, hehe! men på ul for en stund siden lå barnet også 12 dager foran forventet str (det er et IVF-barn så vi kan si med stor sikkerhet hvor mange uker/dager den lille er!).

sukk lurer på hva slags rugg som kommer deisende inn i vår familie...! men så er jo ikke foreldrene til den lille vevre heller da...gode kraftgener i denne familien gitt...hehe!

Skrevet

Vil ikke dette målet ha litt med om man har spist, drukket, har mye fett på magen etc og gjøre også? Eller?? Jeg gidder ikke henge meg opp i dette, så lenge det vokser og er liv der inne og alle andre prøver er bra. Er jo bevist gang på gang at store mager kan få små barn og omvendt, så...

Skrevet

Det viktigste er ikke hvor på kurven du ligger, men at du har en fin stigning:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...