Gå til innhold

Noen som kan tolke hsg?


sanne78

Anbefalte innlegg

Hei ringte for å få svaret på hsg prøven den var på 498 den ble tatt 14 dager etter egguthenting...er dette normale verdier eller er de for lave.

Har prøvd å finne svaret på nettet men ble totalt forvirret forstod ikke alle tabellene synes de var så fordkjellige...noen som vet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er så mange som er kjent med hcg verdier..

 

Men feks.:14 dager etter el er ikm for de fleste, og da ligger vel hcg på 25-50 mIu tenker jeg. For det er det testene slår ut på.. Og så dobles hcg hver annen eller tredje dag i starten,.. så da kan det tenkes at 498 passer til å være ca. 23 dager etter eggløsning. Vet ikke helt åssen det skal regnes ved prøverør.. for det tilsvarer jo ikke eggløsning når egget settes inn igjen?? Dette er bare en grov utregning og tolkning fra min side.. Spør gjerne legen din hvis du lurer fælt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

jeg er absolutt ingen ekspert, men ei jeg kjenner hadde halvparten av din hcg 14 dager etter egguthenting, og en fin spire på ultralyd etter det. Så kanskje det er 2 spirer som lurer i magen din? :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg;

498 er en høy verdi 14 dager etter uthenting ( sikkert 12 dager etter innsetting??)

Satte du inn et eller to egg?

 

Se på www.betabase.info - der er dette med hcg ganske fint beskrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...