Gå til innhold

Stort ønske om å bli mamma igjen

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eg blir 43 i sept,og har nettopp gjennomgått min 5 spontanabort.Min historie er at eg har 5 barn med min forrige mann,3 gutter og 1 jente født sjølv, og 1 jente adoptert ifrå Guatemala.Med min nye mann så har eg ei fosterdatter,og så fikk eg ein gutt i 2002,deretter aborterte eg 2 ganger,så fikk eg ein gutt til i 2004,etter det så har eg hatt 3 aborter,den siste no rett før helga,strever fortsatt med sorgfølelse.

Har så utrulig lyst å få eit barn,eg og min nåværende mann planla at me skulle ha 3 egenfødte barn før me gav oss,og ikkje å fornekta så hadde det vore ekstra topp å fått ei datter denne gongen,men det ser ut som at eg er ei typisk guttemamma,har berre fått 1 jenta kontra 5 gutter.Venner og familie anbefaler oss om å ikkje få fleire barn no,pga alle abortene mine,og pga min "høge" alder.Men me har ikkje lyst å gi oss før me har fått til dette siste barnet som me har planlagt så lenge,og som me mister gong etter gong.Min bestemor var 49 år då ho fekk sitt siste barn,så håpet mitt er at eg heller ikkje er for gammel til eit til.Skal eg lytta til dei rundt oss,eller skal me gå for det me vil høgast av alt?

Legane eg har hatt ved mine aborter kan ikkje finna noko gale som gjer at eg spontanaborterer så ofte.Må eg innsjå at eg må pensjonera meg på dette området?

Med vennlig helsing "Mamma igjen?"

Fortsetter under...

Dersom lysten til å bli mamma en gang til er så stor, ville jeg ikke hørt på hva "andre" sier. I alle fall så lenge ikke legene er i mot det. Det virker jo ikke som om du har problemer med å bli gravid. Jeg vet at jo eldre man blir jo dårligere blir kvaliteten på eggene. Eggkvaliteten synker drastisk når man blir over 40. Dårlig eggkvalitet vil si at mange av eggene har genetiske defekter som vil føre til en SA etter befruktning. Så mange som 80 % av eggene dine kan ha genetisk defekt etter fylte 40! Dvs at sjansen for SA er ganske stor for oss over 40. Jeg vet en del om dette da jeg selv sliter med å bli gravid. Første barn fikk jeg etter fire års prøving + IVF. Var akkurat i gang med et nytt IVF-forsøk nå, da jeg veldig uventet ble gravid på naturlig måte. Jeg håper at spiren klamrer seg fast, da mine muligheter for å bli gravid igjen er ganske begrensede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...