dgugg Skrevet 24. juli 2006 #1 Del Skrevet 24. juli 2006 Hei alle sammen, Jeg skal starte med Synarela for første gang den 1/8. Jeg er 36 år og går på Ullevål. Jeg fikk papirene i posten forrige torsdag med datoen jeg skal starte med Synarela samt datoen jeg skal møte opp til en ultralyd og undersøkelse som er 22/8. Jeg hadde ytterligere spørsmål så jeg ringte til IVF-seksjonen i dag. Fikk melding at tlf-nr ikke var i bruk og ringte deretter direkte til kvinnesenteret. De fortalt at IVF-seksjon var stengt til etter skolestart. Dette var overraskende og skuffende, for å si det mildt, men jeg prøver å holde meg rolig og vil støtte meg på dere istedenfor. Det er heldigvis mange av dere som har vært gjennom dette før. Jeg lurte på hva skjer etter den 22/8. På papirene står det "Dersom alt er tilfredstillende vil hormonstimuleringen starte påfølgende dag, hvis ikke fortsetter du med Synarela ytterligere en uke før vi starter oppstimulering". Vi hadde planlagt å starte ferie rundt den tida. Vi har billetter til Italia den 23/8 og jeg er vedlig usikkert på hva vi bør gjøre. Kan dere som har vært gjennom dette før gir noen anbefalinger? Bør vi kansellere turen? Vi skulle reise hjem 8/9 og jeg er ganske sikkert på at vi bør reise hjem før det for sikkerhetsskyld, men bør vi reise i det hele tatt? Jeg vet at dette kan tolkes som et luksious problem. Jeg bare lurer på om noen av dere kunne dele erfaring med oss på hva som kan skjer etter 3 uker på Synarela for første gang. Hvis de setter i gang hormonstimulering den 23/8 hvor lenge pågår dette før vi skal inn på kontroll igjen? Jeg har tidligere vært gravid utenfor livmor og fikk da fjernet den ene egglederen. Jeg har siden hatt en laproscopi til der de fjernet en cyste og sjekket passasjen i den andre egglederen. Vi vil absolut prioritere IVF-forsøk foran ferie, men kan vi ta litt ferie samtidig? Tusen takk for at du har brukt tid til å lese dette. Setter stor pris på tilbakemelding og tips fra dere! Klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5713660-hjelp-ullev%C3%A5l-ivf-er-stengt-til-etter-skolestart/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille27 Skrevet 24. juli 2006 #2 Del Skrevet 24. juli 2006 Hei på deg ) Jeg tror nok du må avbestille ferien i Italia. Jeg er i samme båt som dere, men skal et annet sted. Jeg skal ha ultralyd den 4/8 og om den viser det jeg vil den skal vise, reiser vi til Danmark ett par dager senere. Jeg har vært igjennom dette en gang før og da ultralyd undersøkelsen viste at alt var klart tok det ikke lang tid før behandlingen av unnagjort. Nå skal ikke jeg sitte her og si at du ikke skal ha ferie, men jeg ville nok ha avbestilt selv for å kunne slappe av og ikke tenke så mye på om det går å reise eller ikke. Jo mer du lar kroppen din hvile og ikke ha for mange beskymringer jo bedre. Mitt første forsøk var en fulltreffer og vi har en sønn på snart 4, 5 år. Det er rart å starte på nytt - men det er spennende. Jeg går forøvrig på synarela selv og jeg anbefaler deg å bruke annet hver nesebor det kan svi litt etter en stund pga irriterte slimhinner. Håper dette ga deg litt mer svar på det du lurte på. Lykke til ) Bare spør om det er noe!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5713660-hjelp-ullev%C3%A5l-ivf-er-stengt-til-etter-skolestart/#findComment-5714079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann-ch. Skrevet 24. juli 2006 #3 Del Skrevet 24. juli 2006 Hei du! Spennende tid du går i møte. Trøttsomt med at de har stengt så lenge,iallefall for de som skal igang for første gang. Du skriver at du skal på kontroll den 22/8. Hvis det ikke er tilfredstillende så må du vel tilbake på ny kontroll en uke etter. Hvis det er bra og du skal begynne på sprøyter,er det vanlig å gå på de mellom 4-6 dager før du skal på kontroll.Dvs blodprøve og ul. Tilsammen er det vanlig å gå på sprøyter 7-14 dg. Kommer helt ann på hvordan du reagerer på hormonene. Tror det blir dumt med ferie under behandlingen,så lenge du må følges opp nøye. Ønsker deg iallefall lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5713660-hjelp-ullev%C3%A5l-ivf-er-stengt-til-etter-skolestart/#findComment-5714089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille27 Skrevet 24. juli 2006 #4 Del Skrevet 24. juli 2006 Hormonstimuleringen avhenger om du har kort eller lang nedreguleringstid. Jeg har lang og begynte på spray 9/7 og skal begynne m sprøyter 30/7... og til ultralyd 4 aug... dvs 5 sprøyter før dommen faller.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5713660-hjelp-ullev%C3%A5l-ivf-er-stengt-til-etter-skolestart/#findComment-5714106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille27 Skrevet 24. juli 2006 #5 Del Skrevet 24. juli 2006 Ja, jeg vet at noen må ha sprøyter 7-14 dager.... Selv hadde jeg 6 eller 8 sist gang.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5713660-hjelp-ullev%C3%A5l-ivf-er-stengt-til-etter-skolestart/#findComment-5714123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dgugg Skrevet 24. juli 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 24. juli 2006 Takk for tilbakemeldingen! Jeg var redd for det. Det som er kjedelig er at de fleste på jobb vet at jeg skal til Italia. (Det er lite snakk om noe annet enn ferie på lunsj i disse dager... :-( Kunne sikkert ha fått fri en uke tidligere hvis jeg vil, men har ikke så lyst å forklare hvorfor jeg ønsker å endre på det. Jeg er helt enig med deg om at det viktigste er at jeg er hvilet og så avslappet som mulig. Ringte til Kvinnesenteret igjen nå og en annen dame fortalte at de var tilbake fra neste uke. Det høres mer trolig ut, men hvilken av de skal jeg tro på?!.. Uansett, tusen takk til dere for tilbakemelding og tips. Det er veldig bra at man har en plass å treffe andre som har vært gjennom det samme før og ikke minst har vellykket. Når man leser at det er en 30% sjanse for å lykke med første forsøk er det vanskelig å være optimistisk, men jeg tror at det er viktig å være positiv, så det skal vi være!! :-) Lykke til dere! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5713660-hjelp-ullev%C3%A5l-ivf-er-stengt-til-etter-skolestart/#findComment-5714776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dgugg Skrevet 24. juli 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 24. juli 2006 Tusen takk for tilbakemeldingen! Jeg er fremdeles i tvil. Lurer på om vi kan ta bare en uke. Jeg ringte tilbake til kvinnesenteret nå og en annen fortalte at de var tilbake neste uke. Jeg får satse på det og hører med de neste uke. Jeg har vært beroliget med tanke på å starte på nesespray neste uke etter å ha lest mye positiv tilbakemelding her. Så jeg skal prøve å gå gjennom prosessen med minst mulig bekymringer. God sommer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5713660-hjelp-ullev%C3%A5l-ivf-er-stengt-til-etter-skolestart/#findComment-5714821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå