Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #1 Skrevet 24. juli 2006 au, har en kjempevond som nesten ikke lar meg sitte! Smører på krem og holder den i sjakk, men er redd den kommer til å være sånn til fødsel..?? Vil i så fall være veeldig ubehagelig! Har litt under 9 uker igjen til termin nå.. Erfaringer??
Gjest Skrevet 24. juli 2006 #2 Skrevet 24. juli 2006 Noen ganger blir de borte andre ganger ikke, desverre.. Prøv å dusje deg nedentil i stedet for å tørke når du har vært på do, det kan gjøre den mindre vond..
Jolene84 *overtermin* Skrevet 24. juli 2006 #3 Skrevet 24. juli 2006 Her er noen gode råd: Unngå treg mage og forstoppelse. Å forebygge er alltid viktigere og lettere enn å behandle. Husker edu rikelig drikke og mosjon har du kommet langt! Vær forsiktig og ikke press for hardt når du har avføring. Gå regelmessig på toalettet, og ikke løft tungt. Varier sittestilling. Ikke stå for lenge, og legg deg nedpå flere ganger i løpet av dagen. Tøm de fulle hemoroidene ved å dytte de opp forbi lukkemuskelen i endetarmen. Da blir de mindre, og gir dermed mindre ubehag. God hygiene med vask etter hver avføring hindrer irritasjon. Det finnes gode lokalbehandlende midler (salve eller stikkpiller) både på og uten resept. (Funnet på www.babyverden.no)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #4 Skrevet 24. juli 2006 Jeg forstår ikke dette med å dytte de inn, hva om de sitter utenpå? Da kan de jo ikke dyttes inn. De er jo ikke kjempelange heller, liksom.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #5 Skrevet 24. juli 2006 nei, min sitter også utenpå..?! Hva gjør man da..? Og å "tømme" ved å dytte gjør kjempevondt..
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #6 Skrevet 24. juli 2006 du bare trykker på den/de med flate fingre og holder lenge,da merker du at de siger inn etter en stund,det er ubehagelig og ofte popper de bare ut igjen ved en bøyning eller annen bevegelse,men lurt å gjøre det likevel og ja det hjelper faktisk.....og ta iskaldt vann på en vaskeduk og trykke på etter hver avføring hjelper oxo,det trekker sammen og lindrer
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #7 Skrevet 24. juli 2006 Jeg tror ikke det er så vanlig at de forsvinner av seg selv. Legen min sa mine må skjæres bort, men jeg har hørt at homeopati kan fungere. Det bør man jo holde seg unna når man er gravid, men sikkert greit å gjøre når ungen har kommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå