Har to godgutter! Skrevet 24. juli 2006 #1 Skrevet 24. juli 2006 Jeg er i uke 40 og har fått noen myggestikklignende utslett her og der på kroppen, mest på føttene. Klør noe grassalt - noen andre som har det? Noen tips om hva som lindrer?
Sigbeth Skrevet 24. juli 2006 #2 Skrevet 24. juli 2006 Det var rart... jeg har også fått myggstikk lignende utslett, men de klør ikke! Har hatt dem i ukesvis nå! Kanskje det bare er åreknuter?
mess79 Skrevet 24. juli 2006 #3 Skrevet 24. juli 2006 Soleksem? Prøv med eurax! Svangerskapskløe gir vel ikke utslett, men hvis du tror du har det, bør vel dette sjekkes av lege...
Har to godgutter! Skrevet 24. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 24. juli 2006 Hmm... har surfet litt på nettet og fant blant annet dette: http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/5641061.html - "Mange jordmødre og leger vet ikke at alle gravide med svangerskapskløe etter uke 30 må ta blodprøve." så jeg får nok ringe legen i morgen, for sikkerhets skyld. Leste et annet sted at det kan være både med og uten utslett.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2006 #5 Skrevet 25. juli 2006 Hei Jeg har hatt denne mystiske kløen siden midten av juni. Har vært hos to forskjellige leger som begge virket noe ukloke på hva dette kan være, men de kalte de varmeutslett. Har vel fått 8 forskjellige salver, kortison, eurax, hvitvask, aloe vera ++++. Men ingenting virker, nå er områdene hvor jeg har klødd og derfor smurt meg alle disse tingene kjempetørre og huden flasser og klør som aldri før. Måtte "krangle" meg til blodprøve (har jo også lest at de kunne være farlig), men leverprøvene var helt fine, så da slapp jeg hvertfall å bekymre meg meir.... Du må gi beskjed dersom du finner noe som hjelper eller få svar på hva det er. Jeg finner nemlig ingen info om varmeutslett hos voksne/gravide, men at det ofte forekommer hos spedbarn, gjerne i bleien (varmt og fuktig). Dersom de små klør slik som oss, så forstår ikke jeg hvordan de holder det ut....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå