Gå til innhold

August: Ang. sjekking av åpning og festet hodet.


♥Koseklumpen-3 barnsmor♥

Anbefalte innlegg

Burde JM eller lege ha sjekket om jeg har åpning og om hodet er festet fra gang til gang jeg er på kontroll? Har gått til JM og lege en gang i uken den siste måneden, og har termin 19/8.

 

Hun ene JM sa at hodet var langt nede i bekkenet og ville sannsynligvis ikke snu seg. Jeg kjenner det stikker, og noen ganger gjør det vondt fra helt foran til helt bak, akkurat som det kommer noe stort ut både her og der.

 

Den siste JM jeg var hos sa hun ikke kunne kjenne åssen babyen lå (?). Det synes jeg var merkelig da min faste JM alltid klemmer litt her og der på magen og kan fortelle meg uten å blunke hvor rygg, hode, armer og ben ligger. Stor forskjell på JM. Går nå bare på sykehuset en gang i uken til kontroll, for min faste JM har ferie, og vil derfor treffe forskjellige fagfolk hver gang. Skal til lege/JM på fredag. Kan jeg spørre om de kan sjekke om det er åpning og de pleier å måle hodet med UL, og da kan de vel sjekke om det er festet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

eg er no gravid med nr 3 og har termin 23.august. eg er aldri blitt sjekka om det er åpning, men lege og jm har alltid sjekka på kvar kontroll om korleis baby ligg og om hodet er festa. trur det skal vere rutine på kontrollane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sjekket åpning i uke 35 på sykehuset, hadde da 2cm. Grunnen til at de gjorde det var at jeg hadde mye maserier. Ellers tror jeg ikke de sjekker før man faktisk er i fødsel. Men, det med hodet har festet seg skal de sjekke hver gang. Jordmora mi kan uten problem fortelle hvor rompa og ryggen ligger, det samme kunne de på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, eg såg ikkje detta før nå. Skreiv nettopp et innlegg om det .

Men eg bare spurte legen min på forrige kontroll om han kunne sjekke og det gjorde han, va ingen problem det.

Alle er jo forskjellige og kan tenke meg at det er ikke alle leger som synes det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...